Pracoviště matriky litoměřického městského úřadu, které na sklonku loňského roku prošlo rozsáhlou rekonstrukcí, nabízí klientům i pracovníkům odpovídající zázemí pro osobní jednání. Novinkou je vyvolávací zařízení a elektronický objednávkový systém, kteří občané naleznou přímo u hlavního vstupu na radnici, tedy o patro níže, než je umístěno samotné pracoviště matriky.
Zásadní změnou prošlo uspořádání přepážek. Zatímco před rekonstrukcí sloužila na matrice pouze jedna, nyní jsou tam k dispozici tři. Klienti tak mají při vyřizování svých záležitostí s pracovníky matriky více soukromí.
„Zároveň s otevřením zrekonstruovaného pracoviště byl spuštěn také elektronický objednávkový systém, kdy se občané prostřednictvím webových stránek města mohou v úřední dny objednat na jimi preferovaný čas,“ informovala vedoucí oddělení správních činností Milena Nováková. Po zprovoznění aplikace Svatby online, která snoubencům umožňuje vybrat si termín sňatku z pohodlí domova, to tak bude další služba pro příjemnější, klidnější a efektivnější vyřízení požadavků klientů matriky.
Už příští rok v létě by pracoviště matriky mělo navíc získat bezbariérový přístup. S jednou z výstupních stanic nového výtahu je počítáno právě u jejího vstupu.
Prosklený výtah s ocelovou konstrukcí má vyrůst ve dvoře hlavní budovy městského úřadu, a kromě matriky usnadní vozíčkářům a osobám se sníženou pohyblivostí také přístup do obřadní síně nebo na oddělení přestupků.
„Po loňské úpravě a přestěhovaní pracoviště pokladny to tak bude další krok, kterým se město snaží občanům zkvalitňovat služby i prostředí,“ poznamenal tajemník Městského úřadu v Litoměřicích Pavel Richter.
Foto: Eva Břeňová