Jednání městského zastupitelstva plánované na čtvrtek 23. dubna od 16 hodin proběhne s ohledem na nouzový stav za zcela mimořádných podmínek. Jednání zastupitelů sedících ve dvoumetrových rozestupech se místo v hradu uskuteční v prostorově větším sále Kulturního a konferenčního centra. Veřejnost může sledovat průběh jednání z přilehlého foyae, kde bude umístěno i plátno s on-line přenosem.
Ke zhlédnutí bude i na Youtoobe a facebookovém profilu města. I veřejnost zde musí dodržet dvoumetrové rozestupy a mít stejně jako zastupitelé roušky. Prostor pro veřejnost a zastupitele bude dle doporučení oddělen.
Byla založena samostatná mailová adresa (dotazy.zm@litomerice.cz), na kterou mohou občané zasílat příspěvky k jednotlivým bodům programu v případě, že se nemohou účastnit osobně. „Bylo by ale dobré, aby se nejprve obrátili na své zastupitele prostřednictvím jejich mailových adres. Prostřednictvím této adresy (dotazy.zm@litomerice.cz) doporučujeme i přihlášení se do diskuse k jednotlivým bodům, čímž ale není dotčeno, ani vyloučeno právo přihlásit se do diskuse až na místě,“ upozorňuje tajemník městského úřadu Milan Čigáš. Řečnický pult bude umístěn v bezprostřední blízkosti vstupu do sálu.
Dotazy z řad veřejnosti v rámci závěrečného bloku diskuse určené vedoucím odborů městského úřadu budou zaznamenány. „Odpověď přijde dodatečně a písemně ve třicetidenní lhůtě,“ upřesnil tajemník Čigáš.