Městský úřad Litoměřice je připraven splnit od 1. července povinnost obcí s rozšířenou působností ohledně používání elektronických dokladů.
Pracovníci odboru ICT vybavili kanceláře radnice všemi potřebnými přístupy a nastaveními. Celkem 127 zaměstnanců tak bude moci začít ověřovat totožnost klientů novou moderní formou.
Služba v mobilních telefonech funguje prostřednictvím aplikace eDoklady. Do ní si uložíte všechny údaje z občanského průkazu. „Na úřadu je možnost ověření dvěma způsoby. Občan dorazí s mobilním telefonem s aplikací eDoklad a po vyzvání úředníkem v aplikaci oskenuje předložený QR kód. Následně povolí sdílení údajů, čímž se úředníkovi zobrazí údaje v aplikaci, kde je zkontroluje. Tím je proces ukončen,“ vysvětluje Jiří Hubálek, vedoucí odboru ICT městského úřadu. „V druhém případě úředník využije pro ověření mobilní telefon. Občan spustí aplikaci a zvolí volbu „Prokázat se“. Poté se zobrazí QR kód, který si úředník načte a po nasdílení občanem získá požadované údaje,“ uvedl Jiří Hubálek.
V mobilní aplikaci eDoklady máte bezpečně uloženy všechny údaje z občanského průkazu. Ty můžete snadno kopírovat a přenášet do jiných aplikací například při vyplnění adresy v e-shopech nebo když potřebujete číslo svého dokladu při rezervaci letenek, při uzavírání smluv nebo zřizování různých služeb. Při vyplňování papírových formulářů pak nemusíte hledat občanský průkaz. Stačí otevřít aplikaci v mobilu a údaje opsat. Plastový občanský průkaz zůstává samozřejmě v platnosti a je možné ho při návštěvě úřadu nadále používat.