Litoměřičtí radní by chtěli omezit průjezd Mírovým náměstím. Je přitom pravděpodobné, že za tímto účelem by došlo k několika dopravním změnám.
„Pověřili jsme odborníka přípravou možné podoby dopravního projektu. Zvažujeme například otočení jednosměrky v části ulice Michalská u úřadu práce a zaslepení výjezdu z Mostecké na Tyršův most. Dopravní dostupnost Jezuitské, Mostecké ulice ani Mírového náměstí by nebyla omezena,“ popsal diskutované změny místostarosta Lukas Wünsch.
Denně Mírovým náměstím v Litoměřicích projede přibližně osm tisíc aut. Kapacita parkovacích míst na náměstí a přilehlých ulicích je zhruba tisíc míst. Většina řidičů náměstím pouze projede s cílem zkrátit si cestu na Tyršův most. Okruh vedoucí ulicí Švermova, Mrázova, Komenského, Na Valech, přes kruhový objezd na Kocandě směrem k Tyršovu mostu, kde jsou nové povrchy, semafory a dopravní značení, řada řidičů nevyužije, což by se mělo přijetím dopravních opatřeních v okolí Mírového náměstí změnit.
„Litoměřice mají tu výhodu, že díky asanaci (soubor opatření vedoucí ke zlepšení) historického jádra města v druhé polovině 20. století vznikl kolem dnešní památkové rezervace vnitřní obchvat města. Měl za cíl odvedení dopravy z centra. Při jeho výstavbě zaniklo několik historicky cenných budov a romantických zákoutí. Dnes je na nás, zda toho plně využijeme a ušetříme historické jádro města, jeho obyvatele, návštěvníky a i zákazníky místních provozoven nadbytečných vibrací, emisí, prachu a hluku,“ dodává historik a radní Filip Hrbek.
Téma tranzitní dopravy v posledních letech opakovaně zaznívalo na veřejném diskuzním fóru Desatero priorit Litoměřic. Nové řešení dopravní situace by mohlo být realizováno v řádu několika měsíců.