V Litoměřicích bude v pondělí v domě kultury představen připravovaný projekt vzniku Ústavu technického vzdělávání. Nositelem je Technický klub mládeže fungující při Domu dětí a mládeže Rozmarýn, který má plnou podporu města. Litoměřice v současné době podnikají kroky, díky kterým by se mohly stát v České republice prvním městem s obdobným institutem. Což je obzvláště důležité v době, kdy se firmy potýkají s nedostatkem technicky nadaných mladých lidí.
První ucelené představení projektu se v pondělí od 10.30 hodin uskuteční v rámci 2. ročníku Technických her spojených s Merkurmánií, které budou v průběhu celého pondělního dne probíhat v domě kultury. Her se zúčastní deset šestičlenných týmů základních škol z Litoměřic a okolí. Přijedou i žáci z Chemnitz. Soutěžit budou o hodnotné ceny v několika na techniku zaměřených disciplínách.
Zatímco práce školních týmů bude probíhat v hlavním sále, ve foaye domu kultury se uskuteční Merkurmánie. Nejen děti, ale i dospělí z řad veřejnosti dostanou příležitost prohlédnout si během dne výstavu Merkuru zpestřenou řadou modelů. Vystaveny mají být i takové rarity, jako například čočkostroj, na kterém vytvářel profesor Heyrovský první kontaktní čočky. Zájemci se pak mohou zapojit do stavby robota v životní velikosti, který se stane maskotem litoměřického technického klubu.
„Smyslem obou souběžně probíhajících akcí je probudit v dětech zájem o tvořivost a kreativitu v technice. Chceme ukázat, že technika může být nejen zdrojem poučení, ale i zábavou,“ uvedl Jiří Rudolf, zakladatel Technického klubu Litoměřice, který začínal před třemi lety s devíti dětmi a nyní jich má již devět desítek.
Mezi partnery Technických her jsou kromě města Litoměřice, Ústeckého kraje a výrobce stavebnice Merkur i řada firem, jejichž představitelé již avizovali ochotu pomoci při realizaci plánovaného projektu vzniku Ústavu technického vzdělávání v Litoměřicích. Příkladem jsou . firmy Balkancar, Lovochemie, TRCZ a Hennlich. Hry podpořil i Svaz průmyslu a obchodu, který rok 2015 vyhlásil Rokem technického vzdělávání.
Mediálním partnerem akce je Litoměřicko 24 a Litoměřický deník.