Neřešit úřední hodiny a nezdržovat se při čekání u přepážek. Město Litoměřice právě spustilo webový Portál občana, který obyvatelům města usnadní elektronickou komunikaci s městským úřadem.
Cílem Portálu občana propojeného s interními systémy úřadu, je užší a rychlejší spojení občanů s úřadem při řešení různých záležitostí. Uživatelé jeho prostřednictvím získají mimo jiné přehled o svých závazcích z místních poplatků, termíny jejich splatnosti a možnost rychlé platby. Portál zároveň umožní elektronické podávání formulářů a sledování stavu jejich řízení nebo přinese informace o změnách na úřadě či novinky ve městě.
„Portál občana prakticky navazuje a rozvíjí dosavadní sekci Potřebuji si vyřídit a rozšiřuje ji o neveřejnou část. Ta je uživatelům přístupná po přihlášení přes elektronickou identitu nebo službu mojeID,“ vysvětlila vedoucí Oddělení informačních a komunikačních technologií Městského úřadu v Litoměřicích Leona Slabochová a ujistila, že při tvorbě portálu byl kladen velký důraz na bezpečnost dat, tak aby každý uživatel viděl pouze data týkající se své osoby.
Portál občana je moderní a bezpečnou službou volně přístupnou z veřejného prostředí internetu, a to jak z počítačů, tak i z mobilních zařízení. Podrobný popis funkcí portálu uživatelé naleznou na tomto odkazu
Službu město Litoměřice zavádí v rámci realizace projektu „LOKAL“ Litoměřice Odpovědně Kvalitně Atraktivně Lidsky, který finančně podpořila Evropská unie z Evropského sociálního fondu v Operačním programu Zaměstnanost.