NOVINKY A TISKOVÉ ZPRÁVY

Novela zákona o registru vozidel přinesla úřadu více povinností

mestompV červnu 2017 nabyla účinnosti novela zákona vztahující se k registru vozidel. Majitelé vozidel tak při provádění změn v registru nemusejí chodit na úřad v místě bydliště či sídla firmy, ale mohou změnu provést na jakémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností (na Litoměřicku jsou to vedle Litoměřic města Roudnice nad Labem a Lovosice). A to bez ohledu na jejich místní příslušnost. Odbor dopravy v souvislosti s touto novelou zaznamenal vyšší četnost provedených změn v registru.

„Za období od června do září 2016 provedli naši úředníci 5 546 úkonů (změn), za stejné období letošního roku to bylo 6 202 úkonů,“ potvrdil vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Jan Jakub. Pracovníci registru vozidel dosud větší nápor práce zvládají. V době nejvytíženějších úředních hodin si však situace žádá zvýšené úsilí pracovníků, a to zvláště v těch případech, kdy jsou čerpány dovolené a všechna přepážková pracoviště nemohou být v provozu. „Z toho důvodu zvažujeme budoucí posílení úseku registru vozidel v rovině pomocné administrativní síly,“ dodal vedoucí odboru Jan Jakub.

Rozvolněním místní příslušnosti dochází k tomu, že na kterémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností je možné mj. provádět tyto operace:

  • registrace nového vozidla, registrace dovezeného vozidla
  • změna provozovatele nebo vlastníka vozidla (tzv. převod vozidla)
  • schvalování technické způsobilosti vozidel a přestaveb
  • zápisy změn v registru vozidel (tažné zařízení, změna barvy apod.)
  • vyřazení vozidla z provozu (uložení registrační značky do depozitu, avšak nahlášení adresy místa umístění vozidla a účel jeho využití (po 12 měsících) nebo opětovné uvedení do provozu pouze na tom úřadě, kde bylo vyřazeno)
  • zánik vozidla (trvalé vyřazení vozidla z provozu)
  • rezervace registrační značky na přání (doposud na 3 měsíce, nově až na 6 měsíců) a její přidělení. Žádost lze podat na jakémkoliv úřadě, samotné značky ale budou následně připraveny k vyzvednutí na úřadě, kde byla podána žádost

 

Turistické Informační centrum

Otevírací doba

Po-Pá: 9:00-17:00 hod.
So: 9:00-12:00 hod.

Adresa

Městské Informační centrum
Mírové náměstí 16/8
412 01 Litoměřice

Spojení

e-mail: info@litomerice.cz
tel.: +420 416 916 440
Skype: infoltm

Městský úřad

Starosta

Mgr. Ladislav Chlupáč

Úřední hodiny

Po: 8:00 - 17:00 hod.
St: 8:00 - 17:00 hod.

Adresa

Městský úřad Litoměřice
Mírové náměstí 15/7
412 01 Litoměřice

Spojení

e-mail: podatelna@litomerice.cz
Datová schránka: tpebfnu
tel.: +420 416 916 111


© 2021 Město Litoměřice
Mobilní menu
Používáme cookies

K personalizaci obsahu, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies..