V rámci digitalizace veřejné správy město začíná pracovat na přípravě Portálu občana města Litoměřice. Ten umožní učinit elektronické podání vůči úřadu bez nutnosti fyzické návštěvy. Výhodou je, že obyvatelé uvidí stav svého aktuální podání a jejich historii.
Prakticky Portál občana navazuje a rozvíjí současnou sekci „Potřebuji si vyřídit“ a rozšiřuje ji o neveřejnou část, přístupnou občanovi po přihlášení skrze elektronickou identitu či datovou schránku. V té je možné učinit podání nebo zkontrolovat plánované platby.
„Občan také uvidí seznam plateb, které vůči městu provedl, ale také ty, které ještě neuhradil. Týká se to například poplatku za komunální odpad či za psa, které bude možno uhradit prostřednictvím platební brány,“ vysvětluje funkci konta plátce vedoucí oddělení informačních a komunikačních technologií Městského úřadu Litoměřice Leona Slabochová.
Součástí implementace je integrace na stávající informační systémy města, včetně formulářů.
„Jsme ve fázi příprav a testovací provoz plánujeme spustit v létě příštího roku,“ dodává Leona Slabochová.
Portál občana města Litoměřice bude implementován v rámci realizace projektu „LOKAL“ Litoměřice Odpovědně Kvalitně Atraktivně Lidsky, který finančně podpořila Evropská unie z Evropského sociálního fondu v Operačním programu Zaměstnanost.