Zvláštní cenu ministryně pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci na webových stránkách při soutěži Zlatý erb získalo město Litoměřice za svůj turistický a informační portál www.litomerice-info.cz. V kategorii ´města a obce´ dosáhlo na třetí příčku.
Obstálo ve velké konkurenci řady měst z celé České republiky a prosadilo se v obrovském množství přihlášených projektů. Celkově se totiž do soutěže zapojilo 430 webových stránek. Třetí Litoměřice uspěly společně s Prahou, která obsadila první příčku, a Mariánskými Lázněmi, které se o místo druhé podělily s Uherským Brodem. „Na stupních vítězů jsme se ocitli ve skutečně exkluzivní společnosti měst, což považujeme za obrovský úspěch,“ neskrýval nadšení z ocenění tajemník litoměřického městského úřadu Milan Čigáš, který cenu v Hradci Králové tento týden osobně převzal.
Turistický portál města Litoměřice prošel v loňském roce redesignem zásluhou Centra cestovního ruchu (CCR), příspěvkové organizace města. Na počátku roku byl aktualizován a dopracován novým odborem komunikace, marketingu a cestovního ruchu městského úřadu. „Cena proto patří velkému týmu lidí, obzvláště pak správci webu Josefu Šmídovi z firmy Šmíd a Kasal IT Professionals,“ podotkla vedoucí odboru Eva Břeňová.
Turistický portál, který kromě češtiny nabízí informace i v anglickém a německém jazyce, přívětivým způsobem přináší informace turistům a návštěvníkům města. Ti zde najdou kromě jiných užitečných rad i tipy na výlety, informace o otevíracích dobách, rady, kde se ve městě najíst a ubytovat, v sekci Služby pak dostanou informace o bankomatech, lékárnách apod. Web nabízí také přehled TOP akcí na následující týden i víkend a každý si může v předstihu podle svých preferencí vybrat, kdy město navštívit. Plánovat lze i podle toho, zda hledá zábavu senior nebo rodina s dětmi, případně jednotlivec preferující venkovní aktivity.
Foto 1: (zleva) Tajemník města Litoměřice Milan Čigáš, Marie Ouborná, Eva Břeňová - vedoucí Odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu MěÚ Litoměřice
Foto 2: Jedním z těch, kteří na webových stránkách odvedli největší kus práce, je marketingová manažerka města Marie Ouborná. Na snímku s oceněním.