Jste z malé obce na Úštěcku nebo Štětsku, potřebujete vydat občanský průkaz a nechce se vám jet 20 kilometrů do Litoměřic, které tuto agendu vykonávají pro téměř čtyři desítky měst a obcí? Blýská se na lepší časy. Litoměřická radnice pro obyvatele měst Štětí, Úštěk a jejich spádové obce chystá novou službu „Mobilní úřad“. Jeho pracovníci přijedou do Štětí či Úštěku za vámi. A to možná již za několik měsíců.
„Posunout služby občanům o krok dál – taková myšlenka stála u zrodu nového plánu, na kterém jsme v uplynulých dnech začali pracovat společně se zástupci měst Štětí a Úštěku. Úřad je pro lidi a má jim sloužit,“ rozhodně konstatuje starosta Litoměřic Ladislav Chlupáč (na snímku před radnicí v Úštěku).
Město nyní pracuje na možnosti zřídit ať již plnohodnotná detašovaná pracoviště, nebo pracoviště, které bude služby zprostředkovávat, a to v Úštěku a Štětí. Pracovníci litoměřického úřadu by pak na tato místa dojížděli.
"Lidé by uvítali hlavně přiblížení agendy živnostenského úřadu, služeb týkajících se občanských průkazů a cestovních dokladů, agendy řidičských průkazů a poradenství v sociální oblasti (právní ochrany dětí),“ je si vědom největších potřeb tajemník litoměřického městského úřadu Milan Čigaš.
Myšlenku Mobilního úřadu podporuje i místostarosta a zároveň poslanec Parlamentu ČR Karel Krejza. „Nyní mapujeme legislativní možnosti. Pokud bychom se setkali s překážkou, pokusím se o legislativní změnu v parlamentu,“ ujišťuje Karel Krejza.
Samotné vyjíždění úřadu za obyvateli není pro litoměřickou radnici žádnou novinkou. Dnes úředníci tímto způsobem fungují pro handicapované, nesoběstačné nebo nechodící občany. Jen za letošní rok takto „v terénu“ vydali více než 600 dokladů. Nově vznikající mobilní úřad s pevným zázemím, které poskytne vedení měst Úštěk a Štětí, by však sloužil všem.