Roky nevyužívaný bývalý železniční tunel se jeví jako vhodný prostor pro jeho přeměnu na parkovací dům. Vyplynulo to z dopravní studie, kterou si nechalo zpracovat vedení města Litoměřice, jež hledá možnosti pro vznik nových parkovacích míst nacházejících se v těsné blízkosti centra města. A právě tunel by podle dopravní studie nabídl v ideálním případě osm desítek míst pro podélně parkující vozidla, která by vjížděla z ulice Mezibraní a vyjížděla do Jarošovy ulice. Náklady na sanace zdí tunelu, příjezdové rampy, instalaci vzduchotechniky a osvětlení byly předběžně vyčísleny na 6,8 milionu korun. „Součástí by mohla být i stavba výtahu ústícího do Vavřinecké nebo Winterovy ulice, tedy historického jádra města,“ informovala Venuše Brunclíková. Autorem nápadu, který by dopravní stavbě vtiskl punc výjimečnosti, je docent Jan Mužík, městský architekt, a studenti architektury.
Realizace této akce prozatím není v rozpočtu města. „Hledáme reálné možnosti rozšíření počtu parkovacích míst v centru města ještě před tím, než zahájíme regulérní diskusi s odborníky a veřejností na téma dopravy a parkování na Mírovém náměstí,“ informoval místostarosta Karel Krejza. Během listopadu pak bude vyhodnocena i anketa, která na toto veřejností hojně diskutované téma probíhá do konce října na stránkách Zdravého města Litoměřice.
Zhruba 300 metrů dlouhý tunel vlastní společnost VOD-KA, s jejímž vedením město zřejmě bude jednat o případném odkupu. Stavbu realizovaly v roce 1874 Rakouské severozápadní dráhy, které se vzhledem k husté zástavbě na pravém břehu Labe rozhodly vést železnici právě tudy, pod historickým centrem města. Po přeložce trati roku 1958 byl tunel vyřazen z provozu. Později sloužil jako sklad a garáže. V 90. letech minulého století se zde konalo i několik kulturních akcí.