Svůj první fotopoint by ještě v letošním roce mohly mít Litoměřice. Do veřejné soutěže o nejlepší návrh bylo zasláno celkem devět nápadů, situovaných na různých místech ve městě. U sedmičlenné poroty jednomyslně zvítězil návrh manželů Dionýze a Martiny Hutárových z Litoměřic, kteří své dílo zasadili na travnatou plochu na Střeleckém ostrově.
Navržená podoba a umístění se líbí i městskému architektu, docentu Janu Mužíkovi. Zda k realizaci skutečně dojde, bude záležet na výši nákladů, které by si výroba a instalace vyžádaly.
Navržené dílo přímo vychází z nového grafického vizuálu města, přičemž respektuje jeho barvy (zlatou a modrou), stejně jako logo, jemuž dominuje kalich ve tvaru písmene „m“. Je rozložené na tři samostatné díly, odsazené od sebe tak, aby v určitém bodě při fotografování splynuly v jeden celek. Jde o perspektivní hru, která do sebe zajímavě obsáhne i osy na jednotlivých částech. Všechny části jsou vyhotoveny tak, aby se daly využít zároveň jako prolézačka. Materiál je odolný a v konstrukci jsou perforace, které po ní usnadňují bezpečný pohyb návštěvníků. „Fotopoint tak může pokaždé vygenerovat jinou fotografii podle toho, jak se tam lidé vyskládají. Svou velikostí, ale zároveň i skladností nahrává možnostem využití jak pro fotku jednotlivce, tak i velké skupiny,“ charakterizují manželé Hutárovi dílo, které navrhují umístit na travnaté prostranství na Střeleckém ostrově (v blízkosti kotviště lodi Porta Bohemica). Železobetonová konstrukce je navržena z probarveného betonu.
Zajímavé však byly i ostatní návrhy. Komisi například zaujal návrh zaslaný litoměřickým pedagogem Vladimírem Pechem situovaný na parkány s výhledem na katedrálu, za Máchovu základní školu, nebo ocelový svařenec připomínající soutok Labe a Ohře opět pocházející z dílny Dionýze Hutára.
Do soutěže přišlo celkem devět návrhů. „Na tom vítězném se členové sedmičlenné komise, v níž byli zástupci města, památkové péče a akademický sochař, shodli jednomyslně,“ poukázala na názorovou shodu vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu městského úřadu Eva Břeňová.
Co vlastně fotopoint je? Jde o fotograficky přitažlivé místo, které svým pojetím a umístěním podtrhne jeho atraktivitu a přiměje lidi, obzvláště turisty, k jeho sdílení na sociálních sítích. Jde tedy o účinný marketingový nástroj sloužící k propagaci místa.
Tiskovou zprávu zpracovala: Eva Břeňová
Návrh 1 - Logo jako hračka
Návrh 2 - Parkány
Návrh 3 - Soutok