Konec splatnosti poplatku ze psa se blíží. Městský úřad Litoměřice eviduje v současné době 1 400 zapsaných majitelů psů, kteří musejí do konce června uhradit poplatek 800 korun (osoby starší 65 let 200 korun).
Novinkou je, že od letošního roku, stejně jako dlouhá léta i v dalších městech, již lidem nepřijde poštou složenka. Jedním z důvodů je finanční úspora, dalším pak spuštění elektronického Portálu občana na webových stránkách města.
„Všem doporučujeme aktivovat si svůj účet na tomto portálu. Poplatky je pak možné hradit z pohodlí domova elektronickou cestou, a není nutné chodit na úřad. Pokud však někdo bude chtít platit hotově, má samozřejmě i nadále možnost toto učinit na pokladně městského úřadu (Mírové náměstí 15/7, ekonomický odbor, přízemí – za občanskými průkazy),“ sdělila Kamila Frková, správkyně daní a poplatků ekonomického odboru městského úřadu.
Rozesílání složenek byla nadstandardní služba občanům, neboť město tuto povinnost ze zákona nemá. Je proto potřeba, aby si lidé na změnu zvykli a poplatky ze psů (do 30. června) a za komunální odpad (do 31. října) včas hradili. „Tato změna může znamenat navýšení dlužné částky. Věříme však, že půjde o dočasný stav a lidé si na ni postupně navyknou,“ doufá Kamila Frková.
Význam Portálu občana tak nejen v této souvislosti narůstá. Po informaci o konci rozesílání složenek v Radničním zpravodaji se zájem o něj výrazně zvedl. „Během tří dnů si ho zprovoznilo více než sto lidí a část z nich již poplatky jeho prostřednictvím uhradila,“ doplnila Leona Slabochová, vedoucí IT oddělení městského úřadu.