Vlastní grafickou identitu, které dominuje nové logo, mají Městská kulturní zařízení (MKZ) i Dům dětí a mládeže Rozmarýn (DDM) v Litoměřicích. Jsou prvními příspěvkovými organizacemi, které dále rozvinuly vizuální identitu města. To propisuje zbrusu nový grafický vizuál do života Litoměřic již od počátku roku. Další příspěvkové organizace budou následovat.
Autorkou díla je opět místní grafička Eva Vopelková ze Studia Svéráz. Grafický vizuál Litoměřic je laděn do modré a zlaté, což značí fakt, že život královského města s historickými hradbami je pevně spjat s řekou Labe. Autorka, jež je absolventkou ústecké Fakulty umění a designu, vytvořila i pro MKZ citlivou formou podobu vlastních propagačních materiálů tak, aby ladily s vizuálem „matky“. „Navrhly jsme s kolegyní hravý koncept, který nabízí téma kultury, konkrétně divadlo, kino, koncerty, festivaly, večerní show, vinobraní, akce pro děti aj. Každá městská organizace má své jedinečné vedení, způsob projevu a cílovou skupinu. Zde vznikla potřeba vizuální styl navrhnout živě, atraktivně a zároveň jednoduše pro oslovení všech věkových kategorií,“ uvedla Eva Vopelková.
Divadlo Karla Hynka Máchy charakterizuje nové logo ve tvaru masky, oko s ikonou „play” zase kino Máj. Navigační šipky, které vychází ze značky Kulturního a konferenčního centra, stylizují motýlka – součást společenského oděvu. „Pro snadnou orientaci v čase jsme s kolegyní zvolily odlišné barvy měsíců, stejné pravidlo se chystáme propsat i do dalších identit příspěvkových organizací,“ dodává Eva Vopelková.
Stalo se tak i v případě Rozmarýnu, jehož grafický vizuál je také velmi zdařilý. „Značka DDM znázorňuje stylizovaný květ rostliny Rozmarýn. Jedná se o návaznost na původní logo a název organizace. Stylizace květu se skládá z květního lůžka a okvětních lístků, které jsou abstrahovány do elementárních a zároveň charakteristických tvarů. Díky tvarové specifičnosti okvětních lístků dokážeme rychle identifikovat organizaci,“ uvádí k logu Rozmarýnu autorka. Z jednotlivých prvků loga se dají v rámci vizuálního stylu vytvářet motivy na různá potřebná témata. Specifické tvary lístků jsou snadno zapamatovatelné a dobře se s nimi manipuluje. „Grafik bude na základě sestavování různých symbolů, tvarů, písmen či ilustrací z těchto okvětních lístků navrhovat vždy originální motivy, které budou odkazovat nejen na logo, ale i na charakter období či akce,“ dodává Eva Vopelková.
Tvorba jednotného grafického vizuálu dalších příspěvkových organizací, jako je základní umělecká škola nebo knihovna, bude postupně následovat.
Mám velkou radost, s jakým úspěchem se daří zkvalitňovat grafickou úroveň prezentace města i jeho příspěvkových organizací směrem k veřejnosti,“ uvedla vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu městského úřadu Eva Břeňová.
V ulicích vídáme autobusy městské hromadné dopravy s novým logem, v layoutu laděném do barev vizuálu vychází Radniční zpravodaj města. Při vjezdu do Litoměřic v ulicích Českolipská a Želetická vítají návštěvníky nové uvítací cedule. Zbrusu novou řadou propagačních materiálů či produktů místních podnikatelů laděných do vizuálu se pyšní infocentrum městského úřadu. Nově je možnost zakoupit tyto originální výrobky také na e-shopu (facebooková stránka Litoměřice Srdcem). Postupně dojde ke změně značení interiérů budov městského úřadu či venkovního orientačního systému.
Propagační materiály, loga, plakáty - DDM a MKZ Litoměřice