01. Název
Město Litoměřice
02. Důvod a způsob založení
Město Litoměřice je územní samosprávné společenství (veřejnoprávní korporace) ve smyslu § 1 a § 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění a dle ustanovení tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.Posláním města je zajištění veřejné správy na svém území, tedy jak samosprávy (hlava sedmá Ústavy ČR, a § 35-60 zákona o obcích), tak výkonu státní správy v územním obvodu (§ 61-66e zákona o obcích), za podmínek stanovených zákony.
Město Litoměřice je součástí vyššího územního samosprávného celku Ústeckého kraje.
Nadřízeným správním orgánem ve vztahu k přenesené působnosti státu (např. při postupech podle správního řádu a daňového řádu) je Krajský úřad Ústeckého kraje. Dozorovým a kontrolním orgánem ve vztahu k samostatné působnosti je Ministerstvo vnitra. Přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok provádí Krajský úřad Ústeckého kraje.
Město Litoměřice je samostatně spravováno Zastupitelstvem města Litoměřice, dalšími orgány jsou Rada města Litoměřice, starosta a místostarostové, městský úřad a zvláštní orgány města. Členové zastupitelstva jsou voleni tajným hlasováním na základě všeobecného, rovného a přímého volebního práva. Funkční období zastupitelstva je čtyřleté. Orgánem města je Městská policie Litoměřice, která vykonává svou působnost na základě zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve znění pozdějších předpisů.
Město Litoměřice není územně členěno na obvody. Město Litoměřice nemá osadní výbory.
Město Litoměřice je veřejnoprávní korporací, která má vlastní majetek, vlastní příjmy a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů. Své záležitosti spravuje samostatně a při výkonu této samostatné působnosti se řídí zákony a dalšími právními předpisy vydanými na základě zákona.
Město spravuje své záležitosti samostatně-samostatná působnost. Město Litoměřice současně vykonává státní správu, jejíž výkon zákon svěřuje tomuto orgánu města-přenesená působnost:
Město Litoměřice:
- v oblasti samostatné působnosti
- plní úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo města nebo rada města,
- v tom mu pomáhají poradní orgány výbory při zastupitelstvu města a komise při radě města
- v oblasti přenesené působnosti
- vykonává státní správu, s výjimkou věcí, které patří do působnosti jiného orgánu města (Městský úřad Litoměřice).
03. Organizační struktura
- Zastupitelstvo města
- Rada města
- Pověřenec pro ochranu osobních údajů
- Organizační struktura MěÚ
- Příspěvkové organizace
04. Kontaktní spojení
4.1.Kontaktní poštovní adresa
Mírové náměstí 15/7
Litoměřice-Město
412 01 Litoměřice 1
4.2.Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Mírové náměstí 15/7
Litoměřice-Město
412 01 Litoměřice 1
Pekařská 114/2
Předměstí
41201 Litoměřice
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Topolčianská 447/1
Předměstí
41201 Litoměřice
4.3. Úřední hodiny
Pondělí |
8:00 – 12:00 |
13:00 – 17:00 |
Středa |
8:00 – 12:00 |
13:00 – 17:00 |
Kompletní seznam úředních hodin
4.4. Telefonní čísla
Ústředna: +420 416 916 111
Podatelna: +420 416 916 102
Telefonní seznam městského úřadu
4.5. Adresa internetových stránek
4.6. Adresa podatelny
Mírové náměstí 15/7
Litoměřice-Město
412 01 Litoměřice 1
Přehled technických nosičů dat:
- CD ROM
- DVD ROM
- USB Flash disky
- USB externí HDD
4.7. Elektronická adresa podatelny
4.8. Datová schránka
tpebfnu
05. Případné platby lze poukázat
19-1524-471/0100
06. IČO
00263958
07. Plátce daně z přidané hodnoty
CZ00263958
08. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Strategický plán rozvoje města
- Strategický plán rozvoje města Litoměřice (pdf)
- Zásobník projektů města Litoměřice 2018+ (pdf)
- Pravidla pro předkládání návrhu projektu do zásobniku (pdf)
- Formulář pro zařazení projektu do zásobníku (docx)
Průzkumy
- ECI Indikátor (pdf)
- Index participace 2015-2016 (pdf)
Rozvoj úřadu
- Zpráva z hodnocení řízení kvality 2018 (pdf)
- Genderový audit 2018 (pdf)
- Etický kodex zaměstnance
- Mistral personální strategie 2014 (pdf)
- Charta flexibilního stylu naší práce (pdf)
- Případová studie - Office 365 (pdf)
Metodiky
- Mistral metodika strategický tým (pdf)
- Mistral metodika strategické řízení (pdf)
- Mistral metodika akční plán (pdf)
Akční plány
2019
- Akční plán 2019 (pdf)
- Vyhodnocení Akčního plánu 2019 (pdf)
2020
- Akční plán 2020 (pdf)
2021
- Akční plán 2021 (pdf)
Koncepce
- Koncepce rozvoje sportu v Litoměřicích pro období 2018 - 2023 (pdf)
- Koncepce využití nových médií (pdf)
8.2 Rozpočet
09. Žádosti o informace
Podání žádosti:
- písemně na adresu: Městský úřad Litoměřice, Mírové náměstí 15/7, 412 01 Litoměřice
- ústně: ústní informace poskytují všechny útvary Městského úřadu Litoměřice v rozsahu svých kompetencí
- elektronicky: faxem (+420 416 916 211), e-mailem podatelna@litomerice.cz , datovou schránkou: tpebfnu
Náležitosti žádosti:
- Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informací ve smyslu tohoto zákona.
Fyzická osoba v žádosti uvede:
- jméno a příjmení
- datum narození
- adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu
Právnická osoba v žádosti uvede:
- název
- identifikační číslo osoby
- adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla
Lhůty:
Povinný subjekt poskytne žadateli informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti.
Pokud povinný subjekt žádosti, byť jen z části nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti (15 dnů) rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Odmítnutí žádosti:
Pokud žadatel na výzvu povinného subjektu svoji žádost ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení výzvy neupřesnil (žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně) vydá povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Odložení žádosti:
Brání-li nedostatek údajů o žadateli vyřízení žádosti a žadatel na výzvu povinného subjektu do 7 dnů od doručení výzvy, údaje nedoplní, povinný subjekt žádost odloží.
V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti povinného subjektu, tento žádost odloží.
Opravné prostředky:
Stížnost
Stížnost lze podat v případě, kdy
- žadatel nesouhlasí s vyřízením žádosti
- nebyla poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- byla poskytnuta informace jen částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí,
- žadatel nesouhlasí s výši úhrady nebo s výší odměny požadovanými v souvislosti s poskytováním informací
Podání stížnosti:
písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše se o ní písemný záznam.
Lhůta na podání stížnosti:
30 dnů ode dne doručení sdělení nebo uplynutí lhůty pro poskytnutí informace.
O stížnosti rozhoduje Krajský úřad Ústeckého kraje.
Odvolání
Proti rozhodnutí povinného subjektu je možné podat odvolání.
Lhůta pro podání odvolání činí 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo částečném odmítnutí žádosti.
O odvolání rozhoduje Krajský úřad Ústeckého kraje.
10. Příjem podání a podnětů
Písemná podání (žádosti) lze zasílat poštou nebo předat na podatelně MěÚ. Podání je možno učinit i v elektronické podobě. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno písemně, je možno je učinit pomocí jiných technických prostředků a prostřednictvím veřejné datové sítě bez použití podpisu. Vyřizování podání ve správním řízení se řídí zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Obdobným způsobem lze podat podnět či stížnost. Ústně podané stížnosti a podněty v samostatné působnosti města přijímají všichni pracovníci MěÚ, a to každý pracovní den v obvyklé pracovní době. Podatel může být vyzván, aby v určené lhůtě své podání upřesnil písemně.
Evidenci stížností a podnětů vede odbor Kancelář starosty a tajemníka - sekretariát.
Stížnosti ve správním řízení přijímá odbor, který příslušné správní řízení vede.
Vyřizování stížností a podnětů se řídí směrnicí Rady města:
Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností
Opravné prostředky
Příjem podání dle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů
Městský úřad Litoměřice, jako správce daně přijímá veškerá podání daňových subjektů v písemné formě, a to v listinné podobě (poštou nebo na podatelně MěÚ) nebo elektronicky, anebo ústně do protokolu; elektronicky lze podání učinit pouze datovou zprávou
- podepsanou uznávaným elektronickým podpisem, čímž se rozumí zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis,
- s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky,
- s využitím přístupu se zaručenou identitou.
Podání učiněné v listinné podobě nebo ústně do protokolu musí být podepsáno osobou, která podání činí.
Účinky podání učiněného elektronicky nastanou i při použití jiné datové zprávy než výše uvedené (např. e-mailem), pokud je toto podání do 5 dnů ode dne, kdy došlo správci daně, potvrzeno způsobem uvedeným pod písm. a) až c).
Podání učiněné elektronicky jinou datovou zprávou – e-mailem musí být podepsáno elektronickým podpisem ve formátech stanovených Nařízením eIDAS a zákonem č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů, tedy ve formátu PAdES, CAdES nebo XAdES, a to v přílohách e-mailové zprávy (nikoli v těle mailu).
11. Předpisy
11.1.Nejdůležitější právní předpisy
- Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů
- Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
11.2. Vydané právní předpisy
12 . Úhrady za poskytování informací
12.1.Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad dle zákona č. 106/1999 sb. a zákona č. 123/1998Sb.
12.2. Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Nadřízený orgán vydá usnesení o výši úhrady podle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb. v každém konkrétním případě individuálně.
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
Vzorová licenční smlouva ke stažení
13.2. Výhradní licence
Žádné výhradní licence podle zákona č. 106/1999 Sb. nebyly poskytnuty.