Nástroje pro usnadnění přístupu

RADA MĚSTA

informace, usnesení, komise

Jednací řád Rady města

Město Litoměřice

znak-mesta-logoJednací řád Rady města Litoměřice

Článek 1
Úvodní ustanovení

  1. Rada města Litoměřice (dále jen Rada města) tímto ve smyslu § 101 zákona č. 128/2000 Sb. o obcích v platném znění (dále jen zákon) vydává Jednací řád Rady města Litoměřice (dále jen "Jednací řád"), který upravuje svolání, přípravu, obsah jednání, průběh a pravidla jednání, způsob usnášení, náležitosti rozhodování, způsob kontroly plnění usnesení a zabezpečení plnění úkolů Rady města.
  2. Radu města Litoměřice tvoří starosta, místostarostové a další členové Rady města, volení z řad členů Zastupitelstva města Litoměřice.

Článek 2
Základní úkoly Rady města

  1. Rada města je výkonným orgánem města, jak v oblasti samostatné působnosti, tak v oblasti přenesené působnosti. Při výkonu samostatné působnosti je Rada města odpovědná zastupitelstvu města. V oblasti přenesené působnosti přísluší Radě města rozhodovat, jen stanoví-li tak zákon.
  2. Rada města plní úkoly a uplatňuje pravomoci v oblastech uvedených v § 102 zákona
    č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení).

Článek 3
Svolání Rady města

  1. Jednání Rady města svolává starosta pravidelně, zpravidla 1x za dva týdny, jinak dle potřeby nebo k projednání důležitého úkolu. Termíny pravidelných jednání jsou stanoveny plánem práce, který je schválen Radou města zpravidla na půl roku. Plán činnosti Rady města vychází z plánu činnosti Zastupitelstva města. Stanoví hlavní úkoly Rady města a časový plán jednání.
  2. Svolání provádí starosta pozváním všech členů Rady města a tajemníka MěÚ. Podle projednávané problematiky mohou být do Rady města přizváni i vedoucí odborů, předsedové výborů a komisí, případně další osoby (odborníci, vedoucí organizací, …).

Článek 4
Příprava jednání

  1. Přípravu jednání Rady města zajistí starosta společně s tajemníkem MěÚ a příslušní místostarostové s vedoucími odborů MěÚ. 
  2. Rada města uloží konkrétní úkoly pro zabezpečení přípravy:
    • organizační a technické záležitosti zajišťuje tajemník MěÚ společně se sekretariátem starosty a tajemníka
    • přípravu zpráv a návrhů zabezpečují podle povahy členové Rady města, předsedové výborů a komisí, vedoucí odborů a oddělení MěÚ a vedoucí organizací zřízených městem a podobně
    • předložený návrh musí vždy obsahovat i návrh usnesení
    • k závažným bodům programu si Rada města může vyžádat stanoviska výborů či komisí, odborů, odborníků apod.
    • Rada města může zřizovat i dočasné komise, pracovní skupiny k přípravě nebo k posouzení materiálů nebo návrhů
  3. Rada města projednává i písemně předložené připomínky nebo náměty občanů, seznamuje se s informacemi členů Rady města, pracovníků městského úřadu, předsedů výborů a komisí.

Článek 5
Jednání Rady města

  1. Jednání Rady města jsou neveřejná. Vedle členů Rady města se jich zúčastňuje s hlasem poradním tajemník MěÚ. K jednotlivým bodům programu jsou přizváni zpravidla ti, kdo materiál připravovali nebo ho předkládají. Podle povahy projednávaných náležitostí rozhodne starosta, kdo bude do Rady města dále přizván.
  2. Rada města může k projednávání úkolů, na jejichž přípravě se podílely jiné orgány (např. výbory či komise), konat společná jednání s těmito orgány. Při přijímání usnesení z takovéhoto jednání mají platný hlas pouze členové Rady města.
  3. Jednání Rady města řídí starosta a zahajuje ho ve stanovenou hodinu, nejpozději však v době, kdy je přítomna nadpoloviční většina členů Rady města. Jestliže do 30 minut po stanoveném začátku není přítomna nadpoloviční většina členů, starosta jednání ukončí a program je přesunut na další jednání Rady města. Pokud toto není z časových důvodů možné, svolá starosta mimořádné jednání.
  4. Po zahájení jednání Rady města starosta zjistí počet přítomných. Členové Rady města mohou navrhnout doplnění či stažení návrhů programu. Starosta poté navrhne program jednání ke schválení včetně těchto doplněných či stažených návrhů. Dále starosta určí jednoho ověřovatele zápisu (vlastní zápis zajišťuje sekretariát starosty a tajemníka).
  5. V případě nepřítomnosti starosty, plní jeho úkoly 1. popř. 2. popř. 3. místostarosta, pokud nejsou přítomni ani místostarostové plní úkoly pověřený člen Rady města.
  1. Program jednání zpravidla obsahuje:

               zahájení a schválení pořadu jednání

schválení zápisu z minulé Rady města

kontrolu plnění úkolů z jednání Rady města

body k rozhodnutí předkládané oprávněnými osobami

informace starosty, místostarostů, ostatních členů Rady města a tajemníka MěÚ

různé, včetně připomínek a návrhů ostatních členů Rady města

  1. Starosta při jednání uděluje k jednotlivým bodům programu slovo navrhovateli, členům Rady města, poté ostatním účastníkům jednání.
  2. Po skončení diskuse k předloženému bodu programu udělí starosta, vyžaduje‑li to obsah diskuse, slovo navrhovateli. Pak shrne závěr diskuse k tomuto bodu programu a výsledek projednání v Radě města formuluje v závěrečném návrhu usnesení, o kterém dá hlasovat.
  3. O průběhu jednání se pořizuje zápis, který podepisuje starosta a pověřený ověřovatel. Zápis musí být uložen na městském úřadu (sekretariát starosty a tajemníka) k nahlédnutí.

Článek 6
Usnesení a hlasování o něm

  1. Rada města přijímá usnesení k jednotlivým bodům programu ihned po jejich projednání. Dbá přitom, aby nebyla přijímána nová usnesení, jestliže dané úkoly jsou již zakotveny v dřívějším usnesení Rady města nebo vyplývají z povinností dotčeného pracovníka městského úřadu nebo člena Zastupitelstva města.
  2. Usnesení Rady města zpravidla obsahuje:
    • schvalovací část
    • ukládací část, v níž je jmenovitě určeno, jaké úkoly a komu nebo kterým orgánům a v jakém termínu byly uloženy
  3. Usnesení je přijato, hlasuje-li pro návrh nadpoloviční většina všech zvolených členů Rady města. Hlasování se zpravidla provádí zvednutím ruky. Výsledek hlasování je uváděn v zápisu z jednání Rady města v pořadí: pro - proti - zdržel se.
  4. Jestliže dojde k návrhům předloženým ve variantách případně jde o pozměňující dodatky nebo protinávrhy, rozhodne se následovně:
    • Byly-li navrženy změny a doplňky, které nebyly zahrnuty do návrhu předloženého usnesení, dá starosta nejprve hlasovat o těchto změnách a doplňcích v pořadí od naposled navrženého. Po případném neschválení těchto pozměňovacích návrhů dá hlasovat o původním znění návrhu usnesení.
    • V případě předložení návrhu usnesení ve dvou nebo více variantách hlasuje Rada města nejprve o návrhu doporučeném překladatelem. Schválením jedné varianty se ostatní považují za nepřijaté a již se o nich nehlasuje.
    • V případě uplatnění protinávrhu hlasuje Rada města nejdříve o tomto protinávrhu v pořadí naposled předloženého.
    • Nepřijme-li Rada města navržené usnesení nebo žádnou z variant, starosta či jiný člen Rady města podá návrh na stažení návrhu, případně starosta ustanoví pracovní skupinu, která vypracuje nový návrh usnesení, o němž se zpravidla rozhoduje při dalším jednání Rady města.
  5. Starosta může pozastavit výkon usnesení Rady města v otázkách samostatné působnosti města, má-li za to, že je nesprávné. Věc pak předloží k rozhodnutí nejbližšímu zasedání Zastupitelstva města.

Článek 7
Zabezpečení usnesení a kontrola jeho plnění

  1. Usnesení z Rady města se vyhotovuje písemně do 7 dnů po konání jednání Rady města a podepisuje ho starosta a 1. místostarosta, v případě nepřítomnosti některého z nich na jednání 2. popř. 3. místostarosta nebo pověřený člen Rady města. Výpis usnesení se zveřejňuje vyvěšením na úřední desce MěÚ.
  2. Usnesení obdrží:
    • všichni členové Rady města a Zastupitelstva města
    • tajemník MěÚ
    • vedoucí odborů MěÚ a velitel městské policie
    • ředitelé příspěvkových organizací města
    • všichni, kdo nesou zodpovědnost (i částečnou) za plnění úkolů
  3. Kontrolu usnesení Rady města provádí Rada města při svých jednáních.
  4. Vyhotovení usnesení, vedení evidence úkolů z jednání, zařazování ke kontrole na jednání Rady města, soustřeďování zpráv o plnění úkolů zajišťuje sekretariát starosty a tajemníka a starostou pověřený místostarosta.

Článek 8
Distanční účast na jednání Rady města

  1. Člen Rady města je oprávněn se účastnit jednání Rady města dle své volby osobně nebo distančním způsobem (§ 101 odst. 3 zákona). Člen rady má vždy právo účastnit se jednání rady osobně v místě, v němž se jednání koná, distanční způsob účasti není povinný. Distanční způsob účasti je člen rady města oprávněn zvolit jen v případě závažných okolností, jako je např. hospitalizace, karanténa, dovolená apod.
  1. O umožnění účasti členů rady a dalších osob na jednání Rady města distančním způsobem rozhoduje starosta města s přihlédnutím k možnostem technického zabezpečení distanční účasti. Starosta (městský úřad) není povinen technicky zabezpečit člena rady k realizaci distanční účasti. Na distanční účast nemá člen rady nárok.
  1. O distanční způsob účasti na jednání Rady města členem rady nebo další osobou je možné požádat starostu nejpozději 2 pracovní dny před konáním jednání Rady města, na kterém má být distanční způsob použit, a to z důvodu zajištění technického zabezpečení.
  1. Veškeré instrukce a přihlašovací údaje k distančnímu způsobu účasti budou odeslány na služební e-mail člena rady (…@litomerice.cz), čímž zároveň dojde k ověření jeho identity. Distanční účast na jednání rady stvrzují členové rady přihlášením se do videokonference a také ústně např. slovním spojením "potvrzuji účast".
  1. Distanční způsob účasti na jednání Rady města je realizován prostřednictvím elektronických prostředků umožňujících sledování a vyjadřování se na jednání Rady města v reálném čase na dálku při obousměrném přenosu zvuku i obrazu. Za přítomného člena Rady města na jednání lze považovat jen člena rady, jehož dálkové připojení umožňuje, aby jednání sledoval (zvukem i obrazem) a zároveň byl viděn a slyšen ostatními členy rady.
  1. V případě využití distanční účasti na jednání Rady města hlasuje člen rady zřetelným zdvižením ruky na obrazový přenos a vyslovením slovního spojení "pro návrh", "proti návrhu" nebo "zdržuji se hlasování".
  1. V zápise z jednání Rady města musí být zaznamenáno kteří členové rady se zúčastnili distančním způsobem.

Článek 9
Závěrečná ustanovení

  1. Tento Jednací řád Rady města Litoměřic byl schválen na jednání Rady města Litoměřice dne 07.08.2024 usnesením číslo 436/14/2024 a nabývá účinnosti dnem schválení.
  2. Tímto Jednacím řádem se ruší Jednací řád Rady města Litoměřic schválený dne 7.6.2012.

Ing. Radek Löwy
starosta města Litoměřice



 

Turistické Informační centrum

 Otevírací doba

Po,St: 9–17, Út,Čt,Pá: 9-16,So: 9-12, Ne: zavřeno

 Adresa

Městské Informační centrum
Mírové náměstí 16/8
412 01 Litoměřice

Spojení

e-mail: info@litomerice.cz
tel.: +420 416 916 440
Skype: infoltm

Městský úřad

 Starosta

Ing. Radek Löwy

 Úřední hodiny

Po: 8:00 - 17:00 hod.
St: 8:00 - 17:00 hod.

 Adresa

Městský úřad Litoměřice
Mírové náměstí 15/7
412 01 Litoměřice

 Spojení

e-mail: podatelna@litomerice.cz
Datová schránka: tpebfnu
tel.: +420 416 916 111

 Opendata

data.litomerice.cz


copyright

 Template by Aplikko
 Webmaster RajČe
Powered by Joomla!
 Prohlášení o přístupnosti
 Politika Cookies

Webarchiv certifikát
© 2025 Město Litoměřice
Mobilní menu