Z Á P I S
02. jednání Zastupitelstva města Litoměřic konaného dne 11.12.2014 od 16:00 hod.
v kongresovém sále Gotického hradu v Litoměřicích, se sídlem Tyršovo nám. 68
Počet zvolených zastupitelů: 27
Počet přítomných členů ZM: 27
Ke schválení je potřeba 14 hlasů
Hlasováno prostřednictvím hlasovacího zařízení
Zasedání řídil starosta Mgr. Ladislav Chlupáč
I. Zahájení, zvolení návrh. komise, ověřovatelů a jmenování pracovního předsednictva:
Starosta Mgr. Chlupáč jmenoval složení pracovního předsednictva:
Mgr. Václav Červín, Ing. Vladimír Kestřánek,MBA, Ing. Vladimír Matys
Zastupitelstvo města projednalo a schválilo složení návrhové komise:
Mgr. Martin Hrdina. Ing. Jan Hrkal, Jaromír Mareš
Pro 24 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 0
a ověřovatele zápisu: Ing. Radek Lončák,MBA, Ing. Radek Löwy
Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0
Zapisovatelka: Eva Šimková
Vzhledem k tomu, že k zápisu z 1. ustavujícího jednání byly podány připomínky ing. Urbánka, zařadil starosta do programu bod „Námitky proti zápisu z ustavujícího ZM ze dne 4.11.2014“.
Kontrola plnění bodů z 01. ustavujícího zasedání ZM 4.11.2014:
1. Složení slibu členů ZM
2. Určení zapisovatele, volba ověřovatelů zápisu a členů komisí (mandátové, volební a návrhové)
3. Ověření mandátů jednotlivých členů ZM
4. Schválení programu
5. Schválení způsobu volby
6. Volba starosty města
7. Stanovení počtu uvolněných a neuvolněných místostarostů
8. Volba místostarostů města
9. Stanovení počtu členů RM
10. Volba členů RM
11. Zřízení finančního a kontrolního výboru při ZM a stanovení počtu jejich členů
12. Volba předsedů a členů FV a KV při ZM
13. Schválení poskytování měsíčních odměn členům ZM
14. Kompetence starosty, místostarostů a dalších neuvolněných zastupitelů města - bod dnešního jednání
15. Rozpočtová opatření
16. Diskuse
Body ustavujícího zasedání ZM jsou splněny.
II. Doplnění/stažení bodu programu:
Žádný příspěvek
Vyjádření zastupitele Ing. Urbánka v diskuzi k bodu III – Program zastupitelstva:
viz záznam – čas 3:55 až 4:30
III. Hlasování o programu:
PROGRAM:
I. Zahájení, jmenování a volba návrh. komise, prac. předsednictva a ověřovatelů zápisu
II. Doplnění / stažení bodu programu
III. Hlasování o programu
IV. Body jednání:
- Dodatečné složení slibu zastupitele Mgr. Dycky
- Námitky proti zápisu z ustavujícího zastupitelstva města konaného dne 4.11.2014
- Rozpočtová opatření dle doporučení FV ze 3.12.2014
- Návrh rozpočtu města Litoměřice na rok 2015
- Prominutí poplatků a úroků z prodlení
- Schválení soudních přísedících
- Podání přihlášky na MPSV - Obec přátelská rodině 2014
- Akční plán rozvoje rodinné politiky města Litoměřice na rok 2015
- Koncesní smlouva v konsolidovaném znění (Domov pro seniory na Dómském pahorku)
- Podání žádosti o dotaci z programu Podpora terénní práce pro rok 2015 včetně schválení spoluúčasti města na této dotaci ve výši 183.304,-Kč
- Kompetence starosty, místostarostů a dalších neuvolněných zastupitelů ve volebním období 2014-2018
Majetkové záležitosti:
Záměry:
- Prodej pozemku parc.č. 4362/7 o výměře 958 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
- Prodej pozemků parc.č. 4528/7 o výměře 551 m2 a 5482 o výměře 84 m2 v k.ú. Litoměřice
- Nákup části pozemku parc.č. 2721 o výměře cca 222 m2 v k.ú. Litoměřice
- Prodej části pozemku parc.č. 290 o výměře cca 60 m2 (ost.plocha) v k.ú. Litoměřice
Prodeje:
- Prodej pozemku parc.č. 4362/4 o výměře 921 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
- Přijetí daru ½ podílu pozemku parc.č. 1345/12 (orná) o celkové výměře 367m2 v k.ú. Pokratice
- Přijetí daru pozemku parc.č. 1345/300 o výměře 58 m2 v k.ú. Pokratice
- Přijetí daru pozemku parc.č. 1345/299 o výměře 5 m2 v k.ú. Pokratice
- Prodej bytových jednotek (BJ) č. 416/44 v ul. A. Muchy 416/19 v k.ú. Pokratice, BJ č. 1754/27 v ul. Stránského 1754/29 a BJ č. 788/2 v ul. Křížová 788/13 v k.ú. Litoměřice dle schválených Zásad prodeje obytných domů, jednotek a nebyt. prostor z majetku Města
- Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 2188/7, 2188/11, 2191/1 a 2212/2 v k.ú. Litoměřice
- Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 3209/9 a 3258/11 v k.ú. Litoměřice
- Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 2469/51 v k.ú. Litoměřice
- Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 5222/1 v k.ú. Litoměřice
- Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 4025/2 a 4025/75 v k.ú. Litoměřice
- Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav plynárenského zařízení k části pozemků parc.č. 3847/2, 3847/3, 3847/4, 4116/8 a 4116/21 v k.ú. Litoměřice
- Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav telekomunikačního zařízení k části pozemků parc.č. 3910/9, 4006/93 a 4006/99 v k.ú. Litoměřice
- Přijetí daru zpevněného živičného povrchu na částech pozemků parc.č. 4768/32 a 4795/2 (ost. plocha) v k.ú. Litoměřice
- Prodloužení lhůty splatnosti kupní ceny
- Jmenovité zveřejňování hlasování zastupitelů
- Nezávislý audit plnění podmínek pronájmu, údržby a revitalizace areálu výstaviště Zahrada Čech
- Zveřejňování zápisu ze zasedání Zastupitelstva města Litoměřice včetně příloh na úřední desce MěÚ Litoměřice a na městských webových stránkách
- Dodržování tiskového zákona při vydávání Radničního zpravodaje – zřízení redakční rady, volba předsedy a členů redakční rady a vytvoření vnitřních pravidel pro tvorbu obsahu
V. Informace
VI. Interpelace
VII. Diskuze
VIII. Závěr
Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0
V souladu s ustanovením § 83 odst. 2) zákona č.128/2000 Sb. oznámil střet zájmů Bc. Panaš v bodě 4 a v bodě 8. (viz příloha orig. zápisu).
Požádal o vyjádření zastupitelů k možnosti hlasovat o výše zmíněných bodech.
Žádný ze zastupitelů nevznesl námitku.
Poté Bc.Panaš předal oznámení o střetu zájmu zapisovatelce (viz příloha orig.zápisu)
Starosta oznámil střet zájmů v bodě majetkových záležitostí č. 20 a hlasovat tudíž nebude.
V bodě č 3 k rozpočtovým opatření v rámci Městské nemocnice oznámil Ing. Lončák,MBA s Ing. Kestřánkem,MBA a MUDr. Vysoudilem střet zájmů a dotázal zastupitele, zda mají námitku k jejich záměru v této věci hlasovat, a to s ohledem, že se jedná o celý soubor rozpočtových opatření navržených FV. Žádný ze zastupitelů nevznesl námitku.
IV. Body jednání:
1. Dodatečné složení slibu zastupitele Mgr. Dycky
Pan starosta Mgr. Ladislav Chlupáč předal Mgr. Václavu Dyckovi„ Osvědčení o zvolení členem zastupitelstva obce“ (podle § 53 zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obci) a upozornil, že odmítnutím složit slib nebo složení slibu s výhradou má za následek zánik mandátu (§ 55 zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí). Poté pan starosta přednesl text slibu stanovený v § 69 odst. 2 zákona o obcích. Mgr. Václav Dycka pronesl slovo „slibuji“ a podepsal slibovou listinu (listina viz příloha orig. zápisu).
Vyjádření zastupitele P. Kejře v diskuzi, zdůvodnění nesouhlasu s bodem č.2.
Jako ověřovatel minulého zápisu jsem zápis z ustavujícího zasedání doplnil, upřesnil písemnou přílohou. Zápis musí přesně zaznamenat návrhy usnesení a další formální náležitosti, což se stalo. Třebaže podle našeho jednacího řádu si zastupitel může vymínit, co chce, aby zaznělo z jeho příspěvku do rozpravy, odůvodňovat návrhy osobními ataky nepovažuji za vhodné. Proto jsem proti této úpravě zápisu.
2. Námitky proti zápisu z 1.ustavujícího zastupitelstva města konaného dne 4.11.2014
ZM schvaluje námitky Ing. Petra Urbánka vznesené proti zápisu z jednání ustavujícího zastupitelstva konaného dne 4.11.2014 jako důvodné. Oprava tohoto zápisu bude vyhotovena ve smyslu vznesených námitek (námitky viz příloha orig.zápisu).
Pro 20 proti 2 zdrželo se 5 nehlasovalo 0
Po hlasování byla podána technická poznámka zastupitele R. Löwyho k námitce P.Urbánka č. 1 (k bodu č. 7 - Stanovení počtu uvolněných a neuvolněných místostarostů): „Návrhová komise žádný takovýto návrh nepředkládala“. Což potvrzují i další členové návrhové komise J.Landa. Předsedající schůze Mgr. L.Chlupáč v odpovědi uvedl "Když jde o návrhy, já pokud to není můj osobní návrh, tlumočím návrhy tak jak jsou pro návrhovou komisi" k čemuž zastupitel Ing. R.Löwy doplnil "Nemůžu si pomoct pane starosto, ale návrhová komise by měla dávat návrhy a pokud se na žádném návrhu nepodílela a pokud o něj nebyla požádána, tak to nemůže být bráno, že návrhová komise podala nějaký návrh"
Blíže viz záznam – čas 15:30 až 19:35
3. Rozpočtová opatření dle doporučení FV ze 3.12.2014
ZM schvaluje rozpočtová opatření dle doporučení FV ze dne 3. 12. 2014 (viz příloha orig. zápisu).
Pro 23 proti 0 zdrželo se 4 nehlasovalo 0
Vyjádření zastupitele Bc. Panaše k bodu č. 4
K projednávanému bodu schválení rozpočtu na r. 2015 sděluji, že bych ho rád na jednu stranu podpořil, neboť není dobré pracovat v rozpočtovém provizoriu. Na stranu druhou, k některým položkám navrženého rozpočtu mám výhrady a jsou věci, které mě nejsou jasné. Něco jsem se snažil řešit s kompetentními úředníky MěÚ a musím je pochválit za vstřícnost. Předpokládal bych, že jeden z nejpodstatnějších bodů, který se v celém roce schvaluje (rozpočet města) bude s opozičními zastupiteli vedení města konzultovat nebo alespoň pošlou v dostatečném časovém předstihu maximum podkladů k prostudování problematiky. To se nestalo a samotné zpracování rozpočtu je pro mne uživatelsky málo příjemné. Jako nepříliš šťastné vidím, že jsou už předem nadefinované částky pro jednotlivé sportovní kluby či sportovní odvětví. Spíše bych se klaněl k částce celkové a z té by na odůvodněný návrh byly rozdělovány finance klubům. S celkovou částkou určenou na podporu sportu problém nemám. Pokud bude částka na sport schválena jako celek, nedojde při schvalování rozpočtu ke střetu zájmu u zastupitelů, kteří jsou členy statutárních orgánů sportovních klubů, u kterých se rozpočtem předjímá přidělení financí. V neposlední řadě by bylo dobré znát stanovisko k interpelaci, kterou jsem rozeslal na vědomí zastupitelům, neboť problematika může mít dopad na rozpočet. Ale samozřejmě nemusí, to nemohu předjímat a ve věci nezaujímám žádné definitivní stanovisko. Zatím se spíše stavím tak, že u navrženého rozpočtu se hlasování zdržím. Pokud by tento můj krok měl mít za dopad rozpočtové provizorium, je třeba 14-ti hlasů, je možné vyvolat krátké jednání klubů a ještě to prodiskutovat. Zejména, pokud by provizorium mělo mít nějaké špatné důsledky na chod města, o kterých nevím.
Dotaz : Odvod z VHP 2014 byl 14 mil. Na 2015 má být 15,5 mil. Zvýšila se sazba poplatku nebo počet VHP ?
Ing. Zalabáková odpovídá (ved .ekonomického odboru):
Nezvýšila se ani sazba ani počet VHP. Je to tím, že 14 mil Kč byl odhad z návrhu rozpočtu na rok 2014, který se průběžně měnil. Částka byla upravena a nyní vycházíme z předpokladu, že na rok 2015 dostaneme 15,5 mil Kč.
Dotaz zastupitele Ing.P. Urbánka v diskuzi k bodu č 4. ohledně odpovědnosti za přípravu rozpočtu a kdo je jeho předkladatelem: viz záznam - čas 29:10 až 30:10, Odpověď zastupitele Ing. R.Lončáka, předsedy finančního výboru: viz záznam – čas 30:15 až 30:45.
Dotaz zastupitele Ing.P. Urbánka v diskuzi k bodu č 4. ohledně rozdílných variant rozpočtu schvalovaných RM, FV a ZM a odpověď zastupitele ing. Ing. R.Lončáka, předsedy finančního výboru - viz záznam – čas 29:10 až 30:10.
Dotaz zastupitele Ing.P. Urbánka v diskuzi k bodu č 4. ohledně nezveřejnění návrhu rozpočtu na elektronické úřední desce a s věcnými připomínkami k návrhu rozpočtu (viz záznam – čas 37:10 až 45:15), odpovědi tajemníka (viz záznam – čas 46:15 až 47:20) a konstatování předsedajícího schůze - viz záznam – čas 47:20 až 47:35
Komentář zastupitele Ing. R. Löwyho k vyrovnanému či schodkovému rozpočtu a věcné připomínky k návrhu rozpočtu - viz záznam- čas 54:45 až 58:50
4. Návrh rozpočtu města Litoměřice na rok 2015
ZM schvaluje rozpočet města Litoměřice na rok 2015 v celkovém objemu příjmů 386.880 tis. Kč, výdajů ve výši 400.047 tis. Kč a financování ve výši 13.167 tis. Kč (viz příloha orig. zápisu).
Protinávrh Ing. Urbánka:
ZM stahuje bod z jednání.
pro 9 proti 14 zdrželo se 4 nehlasovalo 0
Hlasováním ZM neschválilo stažení bodu z jednání
Hlasování o původním návrhu:
ZM schvaluje rozpočet města Litoměřice na rok 2015 v celkovém objemu příjmů 386.880 tis. Kč, výdajů ve výši 400.047 tis. Kč a financování ve výši 13.167 tis. Kč (viz příloha orig. zápisu).
Pro 18 proti 4 zdrželo se 5 nehlasovalo 0
V 17:20 hod odešel MUDr. Miroslav Jenček – 26 členů ZM
5. Prominutí poplatků a úroků z prodlení
a) ZM schvaluje prominutí poplatků a úroků z prodlení v plné výši 28.495,-Kč, pro Alenu Hadrbolcovou, Mírové náměstí 15/7, Litoměřice.
Pro 14 proti 0 zdrželo se 12 nehlasovalo 1
b) ZM schvaluje prominutí poplatků z prodlení ve výši 40% z částky 36.050,-Kč (tedy 14.420,-Kč), pro Pavla Hornera, Vrchlického 270/13, Litoměřice.
Pro 20 proti 0 zdrželo se 6 nehlasovalo 1
V 17:24 hod přišel MUDr. Miroslav Jenček – 27 členů ZM
6. Schválení soudních přísedících
ZM navrhuje za přísedící Okresního soudu v Litoměřicích a do této funkce volí na dobu 4 let osoby uvedené v příloze (viz příloha orig. zápisu).
Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0
7. Podání přihlášky na MPSV - Obec přátelská rodině 2014
ZM schvaluje podání přihlášky (včetně žádosti o dotaci) do soutěže „Obec přátelská rodině“.
Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0
8. Akční plán rozvoje rodinné politiky města Litoměřice na rok 2015
ZM schvaluje Akční plán rozvoje rodinné politiky města Litoměřice na rok 2015 (viz příloha orig.zápisu).
Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0
Vyjádření zastupitele Bc. Panaše k bodu č. 9
Co je hlavním předmětem změny smlouvy. Byť je souhlas MF, chci se zeptat, zda i předloženou smlouvu vyhotovila advokátní kancelář Duška / Svobodová. Pokud ano, zda tato advokátní kancelář garantuje její správnost po právní stránce a kdo garantuje po stránce věcné.
Ing. Bc. Jurková odpovídá (ved.OSVaZ)
- Předmětem změny smlouvy je zahrnutí všech dosavadních dodatků, které byly vytvořeny od doby vzniku koncesní smlouvy. Dodatky se týkaly např. rušení denního stacionáře atd. Co se týká garance: Koncesní smlouvu včetně dodatků vytvořila advokátní kancelář Duška & Svobodová, Praha a tudíž za ní i zodpovídá.
9. Koncesní smlouva v konsolidovaném znění (Domov pro seniory na Dómském pahorku)
ZM bere na vědomí stanovisko Ministerstva financí ČR (viz příloha orig. zápisu).
ZM schvaluje koncesní smlouvu v konsolidovaném znění s Farní charitou Litoměřice (viz příloha orig. zápisu).
Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0
10. Podání žádosti o dotaci z programu Podpora terénní práce pro rok 2015 včetně schválení spoluúčasti města na této dotaci ve výši 183.304,-Kč
ZM schvaluje podání žádosti o dotaci z programu Podpora terénní práce pro rok 2015 včetně schválení spoluúčasti města na dotaci ve výši 183.304,-Kč.
Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0
Vyjádření zastupitele Bc. Panaše k bodu č. 11
Citace z návrhu usnesení: „Dále vyřizují stížnosti a petice občanů směřované vůči svěřeným příspěvkovým organizacím a jejím ředitelům“. Jak mám chápat vyřizování stížností a petic občanů směřované vůči svěřeným příspěvkovým organizacím? Logické by bylo, aby o těchto rozhodoval statutární orgán p.o. a starostovi/místostarostovi dal na vědomí jak obdrženou stížnost, tak její vyřízení. Takto ovšem není kompetence postavena. Nebo se jedná o stížnosti, které obdrží na p.o. radnice? Můj dotaz zní, zda se jedná pouze o špatnou formulaci, pak je třeba to opravit, nebo zda bude místostarosta vyřizovat např. stížnosti rodičů vůči škole či pacientů vůči nemocnici, což nepředpokládám.
Vyjádření a připomínky zastupitele P. Urbánka v diskuzi k bodu č. 11 - viz záznam – čas 1:29:50 až 1:34:10
11. Kompetence starosty, místostarostů a dalších neuvolněných zastupitelů ve volebním období 2014-2018
Protinávrh Ing. Lowyho
ZM schvaluje rozdělení kompetencí starosty, místostarostů a dalších neuvolněných zastupitelů města na volební období 2014-2018.
Obecné úkoly pro starostu a místostarosty:
V rámci své resortní působnosti kontrolují plnění úkolů uložených
Radou a Zastupitelstvem, zodpovídají za přípravu podkladů pro jednání
RM a ZM v svěřených oblastech, odpovídají na dotazy členů ZM,
zajišťují vztahy s veřejností, kontrolují sestavování rozpočtu v
oblastech jim svěřených a dále i hospodaření podle schváleného
rozpočtu. V rámci své působnosti a v souladu s přijatými vnitřními
předpisy podepisují písemnosti zasílané jiným subjektům, smlouvy a
objednávky v rámci přesně vymezených kompetencí a v souladu s
usnesením rady.
Dále zodpovídají za vyřizování stížnosti a petic doručených na
městský úřad směřovaných vůči svěřeným příspěvkovým organizacím a
jejích ředitelům. Podepisují dokumenty personálního charakteru vůči
ředitelům příspěvkových organizací. Dohlížejí na investiční akce,
iniciují žádosti o granty a dotace a zodpovídají za jejich využívání.
Podepisují i všechny ostatní nevyjmenované dokumenty a rozhodnutí v
rámci své působnosti jim svěřené usnesením ZM. Kompetence se vztahují
pouze k samostatné působnosti obce, starosta a místostarostové nesmějí
zasahovat do přenesené působnosti.
Konkrétní oblasti svěřené působnosti:
Mgr. Ladislav Chlupáč - starosta
- útvar kontroly a interního auditu
- útvar obrany a krizového řízení
- oddělení projektů a strategií
- Městská policie
- jednání v rámci projektu „geotermálního vrtu“
- jednání v rámci projektu „pivovaru“
- zástupce Města při jednání s Hospodářskou a sociální radou a s Hospodářskou komorou
Mgr. Karel Krejza – 1.místostarosta
- odbor školství, kultury, sportu a památkové péče
- ekonomický odbor
- odbor správy nemovitého majetku města a oddělení správy nemovitostí
- Příspěvková organizace:
Základní školy
Centrální školní jídelna
Městská sportovní zařízení
Městská kulturní zařízení
Knihovna KHM
Základní umělecká škola
Centrum cestovního ruchu
- zástupce Města při jednáních se SONO
- zástupce Města pro výkon práv společníka spol. ZAHRADA ČECH s.r.o.
- zástupce Města při jednání se Severočeskou vodárenskou společností a.s.
Ing. Pavel Grund - 2. místostarosta
- odbor sociálních věcí a zdravotnictví
- odbor dopravy a silničního hospodářství
- Příspěvkové organizace:
Městská nemocnice
Centrum Srdíčko
- Severočeské sdružení obcí (SESO)
- zástupce Města v rámci Svazu měst a obcí ČR
- zástupce Města v Euroregionu Labe
- prevence kriminality – jednotlivé projekty a dotační tituly
- interpelace
Mgr. Václav Červín - 3. místostarosta
- odbor životního prostředí
- odbor územního rozvoje města
- Příspěvkové organizace:
TSM (problematika čistoty města a městské zeleně)
Dům dětí a mládeže Rozmarýn
Mateřské školy
Lukas Wünsch - neuvolněný člen rady
- zástupce města v MAS České středohoří
- zástupce města ve správní radě Destinační agentury České středohoří o.p.s.
Úkoly v rámci samostatné působnosti pro neuvolněné zastupitele:
Mgr. Petra Hermann
- zástupce Města Litoměřice jako politik projektu Zdravé město a MA 21
- kontakt s neziskovými organizacemi
Mgr. Václav Dycka
- zástupce Města Litoměřice v rámci Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska
MUDr. Pavel Kejř
- politik pro územní plán
Pro 12 proti 0 zdrželo se 15 nehlasovalo 0
Hlasováním ZM neschválilo protinávrh Ing. Löwyho
Hlasování o původním návrhu.
ZM schvaluje rozdělení kompetencí starosty, místostarostů a dalších neuvolněných zastupitelů města na volební období 2014-2018.
Obecné úkoly pro starostu a místostarosty:
V rámci své resortní působnosti kontrolují plnění úkolů uložených Radou a Zastupitelstvem, zodpovídají za přípravu podkladů pro jednání RM a ZM v svěřených oblastech, odpovídají na dotazy členů ZM, zajišťují vztahy s veřejností, kontrolují sestavování rozpočtu v oblastech jim svěřených a dále i hospodaření podle schváleného rozpočtu. V rámci své působnosti a v souladu s přijatými vnitřními předpisy podepisují písemnosti zasílané jiným subjektům, smlouvy a objednávky v rámci přesně vymezených kompetencí a v souladu s usnesením rady.
Dále vyřizují stížnosti a petice občanů směřované vůči svěřeným příspěvkovým organizacím a jejím ředitelům. Podepisují dokumenty personálního charakteru vůči ředitelům příspěvkových organizací.
Dohlížejí na investiční akce, iniciují žádosti o granty a dotace a kontrolují jejich využívání. Podepisují i všechny ostatní nevyjmenované dokumenty a rozhodnutí v rámci své působnosti jim svěřené usnesením ZM.
Konkrétní oblasti svěřené působnosti:
Mgr. Ladislav Chlupáč - starosta
- útvar kontroly a interního auditu
- útvar obrany a krizového řízení
- oddělení projektů a strategií
- Městská policie
- jednání v rámci projektu „geotermálního vrtu“
- jednání v rámci projektu „pivovaru
- zástupce Města při jednání s Hospodářskou a sociální radou a s
- Hospodářskou komorou
Mgr. Karel Krejza – 1.místostarosta
- odbor školství, kultury, sportu a památkové péče
- ekonomický odbor
- odbor správy nemovitého majetku města a oddělení správy nemovitostí
- Příspěvková organizace:
Základní školy
Centrální školní jídelna
Městská sportovní zařízení
Městská kulturní zařízení
Knihovna KHM
Základní umělecká škola
Centrum cestovního ruchu
- zástupce Města při jednáních se SONO
- zástupce Města pro výkon práv společníka spol. ZAHRADA ČECH s.r.o.
- zástupce Města při jednání se Severočeskou vodárenskou společností a.s.
Ing. Pavel Grund - 2. místostarosta
- odbor sociálních věcí a zdravotnictví
- odbor dopravy a silničního hospodářství
- Příspěvkové organizace:
Městská nemocnice
Centrum Srdíčko
- Severočeské sdružení obcí (SESO)
- zástupce Města v rámci Svazu měst a obcí ČR
- zástupce Města v Euroregionu Labe
- prevence kriminality – jednotlivé projekty a dotační tituly
- interpelace
Mgr. Václav Červín - 3. místostarosta
- odbor životního prostředí
- odbor územního rozvoje města
- Příspěvkové organizace:
TSM (problematika čistoty města a městské zeleně)
Dům dětí a mládeže Rozmarýn
Mateřské školy
Lukas Wünsch - neuvolněný člen rady
- zástupce města v MAS České středohoří
- zástupce města ve správní radě Destinační agentury České středohoří o.p.s.
Úkoly v rámci samostatné působnosti pro neuvolněné zastupitele:
Mgr. Petra Hermann
- zástupce Města Litoměřice jako politik projektu Zdravé město a MA 21
- kontakt s neziskovými organizacemi
Mgr. Václav Dycka
- zástupce Města Litoměřice v rámci Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska
MUDr. Pavel Kejř
- politik pro územní plán
Pro 17 proti 4 zdrželo se 5 nehlasovalo 1 (Ing. Löwy)
Připomínky zastupitele Ing. P. Urbánka k majetkovým transakcím města a odpovědi předsedajícího schůze a také předsedy majetkové komise - viz záznam - čas 1:53:05 až 1:56:30.
Majetkové záležitosti:
Záměry:
12. Prodej pozemku parc.č. 4362/7 o výměře 958 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje záměr prodeje pozemku parc.č. 4362/7 o výměře 958 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice.
Pro 23 proti 0 zdrželo se 4 nehlasovalo 0
13. Prodej pozemků parc.č. 4528/7 o výměře 551 m2 a 5482 o výměře 84 m2 v k.ú. Litoměřice ZM schvaluje záměr prodeje pozemků parc.č. 4528/7 o výměře 551 m2 a parc.č. 5482 o výměře 84 m2 v k.ú. Litoměřice.
Pro 23 proti 0 zdrželo se 4 nehlasovalo 0
14. Nákup části pozemku parc.č. 2721 o výměře cca 222 m2 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje záměr nákupu části pozemku parc.č. 2721 o výměře cca 222 m2 v k.ú. Litoměřice (nutný odděl. geometr. plán).
Pro 24 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 0
Dotaz zastupitele Ing. R. Löwyho a následná diskuse ohledně prodeje majetku města za cenu obvyklou v místě a čase – viz záznam – čas 2:02:25 až 2:07:20.
15. Prodej části pozemku parc.č. 290 o výměře cca 60 m2 (ost.plocha) v k.ú. Litoměřic
ZM neschvaluje záměr prodeje části pozemku parc.č. 290 (ost.plocha) o výměře cca 60 m2 v k.ú. Litoměřice (nutný odděl. geometr. plán).
Pro 24 proti 0 drželo se 3 nehlasovalo 0
Prodeje:
16. Prodej pozemku parc.č. 4362/4 o výměře 921 m2 (zahrada) v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje prodej pozemku parc.č. 4362/4 o výměře 921 m2 v k.ú. Litoměřice za cenu smluvní ve výši 150.000,- Kč manželům A.S. a Z.I.V. bytem Litoměřice.
Pro 20 proti 1 zdrželo se 6 nehlasovalo 0
17. Přijetí daru ½ podílu pozemku parc.č. 1345/12 (orná) o celkové výměře 367m2 v k.ú. Pokratice
ZM schvaluje přijetí daru – podílu ve výši ½ na pozemku parc.č.1345/12 (orná půda) o výměře 367m2 v k.ú. Pokratice, od manželů J. a I. R., Litoměřice; veškeré poplatky spojené s převodem nemovitosti hradí Město Litoměřice.
Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0
18. Přijetí daru pozemku parc.č. 1345/300 o výměře 58 m2 v k.ú. Pokratice
ZM schvaluje přijetí daru - pozemku parc.č. 1345/300 o výměře 58 m2 v k.ú. Pokratice, od manželů M.a Bc. V. R., Litoměřice; veškeré poplatky spojené s převodem nemovitosti hradí Město Litoměřice.
Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0
19. Přijetí daru pozemku parc.č. 1345/299 o výměře 5 m2 v k.ú. Pokratice
ZM schvaluje přijetí daru - pozemku parc.č. 1345/299 o výměře 5 m2 v k.ú. Pokratice, od manželů D. a P. K., Litoměřice; veškeré poplatky spojené s převodem nemovitosti hradí Město Litoměřice.
Pro 25 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 0
20. Prodej bytových jednotek (BJ) č. 416/44 v ul. A.Muchy 416/19 v k.ú. Pokratice, BJ č. 1754/27 v ul. Stránského 1754/29 a BJ č. 788/2 v ul. Křížová 788/13 v k.ú. Litoměřice dle schválených Zásad prodeje obytných domů, jednotek a nebyt. prostor z majetku Města
a) ZM schvaluje prodej bytové jednotky č. 416/44 v domě č.p. 416 stojícím na pozemku parc.č. 600/6 a souvisejících podílů ve výši 6844/283008 na společných částech domu a pozemku v k.ú. Pokratice, za cenu smluvní 623.000,-Kč panu O.CH., Litoměřice.
b) ZM schvaluje prodej bytové jednotky č. 1754/27 v domě č.p. 1754 stojícím na pozemku parc.č. 2563/120 a souvisejících podílů ve výši 4139/179531 na společných částech domu a pozemku č. 2563/120 a 2563/159 v k.ú. Litoměřice, za cenu smluvní 501.190,- Kč paní J.P., 411 45 Liběšice.
c) ZM schvaluje prodej bytové jednotky č. 788/2 v domě č.p. 788 stojícím na pozemku parc.č. 3217 a souvisejících podílů ve výši 156/1000 na společných částech domu a pozemku v k.ú. Litoměřice, za cenu smluvní 465.000,-Kč panu M.A., Žamberk.
Pro 24 proti 0 zdrželo se 2 nehlasovalo 1 (starosta)
21. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 2188/7, 2188/11, 2191/1 a 2212/2 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby
a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 2188/7, 2188/11, 2191/1 a 2212/2 v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 4238-252/2012, ve prospěch oprávněného spol. ČEZ Distribuce, a.s., Teplická 874/8, Děčín, za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 2.850,-Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN.
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
22. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 3209/9 a 3258/11 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 3209/9 a 3258/11 v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 4234-190/2014, ve prospěch oprávněného spol. ČEZ Distribuce, a.s., Teplická 874/8, Děčín, za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 1.952,-Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN.
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
23. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 2469/51 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 2469/51 v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 4135-189/2014, ve prospěch oprávněného spol. ČEZ Distribuce, a.s., Teplická 874/8, Děčín za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 628,-Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN.
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
24. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 5222/1 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemku parc.č. 5222/1 v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 4155-191/2014 ve prospěch oprávněného spol. ČEZ Distribuce, a.s., Teplická 874/8, Děčín, za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 576,-Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN.
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
25. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 4025/2 a 4025/75 v k.ú.Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav elektrizační distribuční soustavy k části pozemků parc.č. 4025/2 a 4025/75 v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 3611-194/2012, ve prospěch oprávněného spol. ČEZ Distribuce, a.s., Teplická 874/8, Děčín za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 2.757,-Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN.
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
26. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav plynárenského zařízení k části pozemků parc.č. 3847/2, 3847/3, 3847/4, 4116/8 a 4116/21 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění provozování, údržby a oprav plynárenského zařízení k části pozemků parc.č. 3847/2, 3847/3, 3847/4, 4116/8 a 4116/21 v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 4228-110/2014, ve prospěch oprávněného spol. RWE GasNet, s.r.o., Klíšská 940, Ústí nad Labem za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 21.706,-Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN.
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
27. Zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav telekomunikačního zařízení k části pozemků parc.č. 3910/9, 4006/93 a 4006/99 v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje zřízení věcného břemene – služebnosti umístění, provozování, údržby a oprav telekomunikačního zařízení k části pozemků parc.č. 3910/9, 4006/93 a 4006/99 v k.ú. Litoměřice v rozsahu dle GP 4222-78/2014, ve prospěch oprávněného spol. T-Mobille Czech Republic, a.s. Tomíčkova 2144/1, Praha 4 za jednorázovou úhradu ve smluvní výši 14.580,-Kč + 21% DPH a uhrazení poplatků za vklad práva do KN.
Pro 26 proti 0 zdrželo se 1 nehlasovalo 0
28. Přijetí daru zpevněného živičného povrchu na částech pozemků parc.č. 4768/32 a 4795/2 (ost. plocha) v k.ú. Litoměřice
ZM schvaluje přijetí daru - zpevněného, živičného povrchu na částech pozemků parc.č. 4768/32 a 4795/2 (ost. plocha) o celkové výměře 35 m2 v k.ú. Litoměřice od spol. JURIS LTM s.r.o., IČ: 25423983, Želetická 2194, Litoměřice.
Pro 24 proti 0 zdrželo se 3 nehlasovalo 0
Vyjádření místostarosty Mgr.Červína a reakce MUDr.O.Štěrby a stanovisko klubu zastupitelů ANO vyjádřené Ing. Urbánkem k bodu č. 29 - viz záznam – čas 2:23:05 až 2:23:45, 2:26:30 až 2:28:20 a 2:29:10 až 2:31:12.
29. Prodloužení lhůty splatnosti kupní ceny
ZM neschvaluje uzavření dodatku ke kupní smlouvě ze dne 29.4.2009, uzavřené s P. Š a Mgr. M.Š., oba bytem Litoměřice, o prodloužení lhůty splatnosti kupní ceny do 30.6.2015.
Pro 9 proti 1 zdrželo se 17 nehlasovalo 0
ZM schvaluje uzavření dodatku ke kupní smlouvě ze dne 29.4.2009, uzavřené s P.Š a Mgr. M.Š oba bytem Litoměřice, o prodloužení lhůty splatnosti kupní ceny do 30.6.2015.
Pro 9 proti 6 zdrželo se 12 nehlasovalo 0
Hlasováním nebyly oba návrhy schváleny, zůstává tedy původní stav.
Vyjádření zastupitele P. Kejře v diskuzi, zdůvodnění nesouhlasu s bodem č. 30.
1. Po jménech hlasuje jen PS Parlamentu při hlasování o důvěře vládě, ač lze dohledat, jak kdo hlasoval při běžném hlasování o zákonech. Jak kdo hlasoval na jednání ZM v Litoměřicích lze též dohledat, nyní z TV záznamu či při jednání ZM pohledem na tabuli.
2. Jmenovité hlasování za 24 let nemá v Litoměřicích tradici a určitě demokracie, komunální demokracie v Litoměřicích neutrpěla, ač se kdysi hlasovalo jen aklamací a to o prodeji bytů, domů, rušení škol, zakládání příspěvkových organizací, územním plánu apod. Tradice, zvyklosti jsou pro právo důležité na všech stupních.
3. Většina projednávaných bodů všech jednání ZM nemá s plněním programů stran a hnutí mnoho společného. Jde o agendu, která souvisí s chodem města, příspěvkových organizací apod.
4. Jmenovité hlasování uvedené jen s usnesením ZM vytrhává akt hlasování z rozpravy, z kontextu jednání. Proto mi ale TV záznam nevadí. Divák vidí, kdo jak hlasuje, nevytrženě.
5. Některá hlasování se citlivě dotýkají jednotlivých občanů, skupin občanů (splátkové kalendáře, odpuštění dluhu, penále, odmítnutí prodeje nemovitosti apod.) V těchto případech může jmenovité hlasování „svazovat“ ruce z obavy reakce „postiženého občana či občanů“.
Vyjádření zastupitele Bc. Panaše k bodu č. 30
Nad rámec předloženého odůvodnění bych ještě jednou rád zopakoval, že se nejedná o konkurenci videopřenosů ze zastupitelstva, ale doplněk. Přenosy velmi kvitujeme a tento návrh vnímám jako další nadstavbu.
Mnou navrhované opatření najdete na webu Poslanecké sněmovny i Senátu. Tam je to naprostý standard a nikdo se nad tím nepodivuje.
K tomuto prvku transparentnosti už přistoupila mnohá města, vč, těch zařazených v Národní síti Zdravých měst. Nikde jsem nezaznamenal, že by s tímto měla jakákoli radnice problém.
Zaznamenané hlasování generuje hlasovací SW. Tento bod nemá dopad na rozpočet – nestojí nic a ani na nadměrnou práci toho, kdo by to realizoval.
Hlasování „pro“ vnímám jako gesto vůči občanům, že se za své hlasování nestydím, nemám a nechci cokoli skrývat. Kdo chce, tak si hlasování i tak vyhledá nebo vyžádá. Čím více bude radnice informací zveřejňovat, tím méně bude šeptandy, že se něco někde upeklo a není to košer.
30. Jmenovité zveřejňování hlasování zastupitelů
ZM schvaluje jmenovité zveřejňování hlasování zastupitelů k jednotlivým projednávaným bodům zastupitelstva, a to na webových stránkách města. Účinnost tohoto usnesení je od tohoto zastupitelstva.
ZM ukládá tajemníkovi MěÚ Litoměřice zabezpečit technické zabezpečení tohoto usnesení.
Pro 13 proti 5 zdrželo se 9 nehlasovalo 0
Hlasováním ZM neschvaluje jmenovité zveřejňování hlasování zastupitelů k jednotlivým projednávaným bodům zastupitelstva na webových stránkách města.
Vyjádření zastupitele Ing.P. Urbánka k bodu č. 31 - auditu ZČ: viz záznam – čas 2:53:40 až 3:02:03.
31. Nezávislý audit plnění podmínek pronájmu, údržby a revitalizace areálu výstaviště Zahrada Čech
ZM ukládá :
- Starostovi ve spolupráci s Kontrolním výborem ZM neprodlené zajištění provedení nezávislého externího auditu dodržování všech podmínek souvisejících s pronájmem, údržbou a revitalizací areálu výstaviště Zahrada Čech včetně dodržování podmínek stanovených v zadávací dokumentaci k příslušnému výběrovému řízení, v návrhu vítězného uchazeče předloženém v tomto výběrovém řízení, uzavřenou společenskou smlouvou, nájemní smlouvou a případnými dalšími smluvními ujednáními mezi Městem Litoměřice, společností Zahrada Čech s.r.o. a společností EXPO CZ s.r.o. a to cíleně zaměřeného na všechny aspekty ochrany oprávněných zájmů Města Litoměřice včetně všech skutečností uvedených v odůvodnění.
- Kontrolnímu výboru ZM ve spolupráci se starostou neprodleně zpracovat zadávací podmínky pro výběr externího auditora včetně přesné specifikace zadání obsahu a rozsahu auditu, vybrat auditorskou firmu, jenž tento audit provede a podrobně projednat výsledky auditu s auditorem a dotčenými osobami.
- Starostovi ve spolupráci s Kontrolním výborem ZM zajistit neprodlenou prezentaci podrobných výsledků auditu Zastupitelstvu města Litoměřice auditorem za účasti všech dotčených osob.
- Starostovi zajistit úhradu za tento externí audit z položky rozpočtu města 02023/2000 placené práce a služby - práv. zastoupení, revize, konzultace, CzechPoint (v r. 2015: konzultace, právní zastoupení, revize el.+plyn,)
Protinávrh Mgr. Krejzy
ZM pověřuje tajemníka MěÚ k vypsání výběrového řízení na externíadvokátní kancelář za účelem provedení právního rozboru týkajícího se dodržování všech podmínek souvisejících s pronájmem, údržbou a revitalizací areálu výstaviště Zahrada Čech včetně dodržování podmínek stanovených v zadávací dokumentaci k příslušnému výběrovému řízení, v návrhu vítězného uchazeče předloženém v tomto výběrovém řízení, uzavřenou společenskou smlouvou, nájemní smlouvou a případnými dalšímismluvními ujednáními mezi Městem Litoměřice, společností Zahrada Čechs.r.o. a společností EXPO CZ s.r.o., a to cíleně zaměřeného na všechnyaspekty ochrany oprávněných zájmů Města Litoměřice. ZM pověřuje Kontrolní výbor při ZM podle § 119 odst. 3, písm c) zákona č. 128/2000 Sb., zákona o obcích ke kontrole dodržování všech podmínek souvisejících s pronájmem, údržbou a revitalizací areálu výstaviště Zahrada Čech včetně dodržování podmínek stanovených v zadávacídokumentaci k příslušnému výběrovému řízení, v návrhu vítězného uchazeče předloženém v tomto výběrovém řízení, uzavřenou společenskou smlouvou, nájemní smlouvou a případnými dalšími smluvními ujednáními mezi Městem Litoměřice, společností Zahrada Čech s.r.o. a společností EXPO CZ s.r.o. a to cíleně zaměřeného na všechny aspekty ochrany oprávněných zájmů Města Litoměřice.
ZM žádá starostu města jako vedoucího orgánu veřejné správy o zařazeníauditu shody do plánu interního auditu na rok 2015. Audit shody má být zaměřen na dodržování všech podmínek stanovených v zadávací dokumentaci k příslušnému výběrovému řízení, v návrhu vítězného uchazeče předloženém v tomto výběrovém řízení, uzavřenou společenskou smlouvou, nájemní smlouvou a případnými dalšími smluvními ujednáními mezi Městem Litoměřice, společností Zahrada Čech s.r.o. a společností EXPO CZ s.r.o. a to cíleně zaměřeného na všechny aspekty ochrany oprávněných zájmů Města Litoměřice.
Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0
32. Zveřejňování zápisu ze zasedání Zastupitelstva města Litoměřice včetně příloh na úřední desce MěÚ Litoměřice a na městských webových stránkách
ZM schvaluje Jednací řád Zastupitelstva města Litoměřic se v § 12 doplňuje o odstavec 7. Následovně „Zápis zasedání Zastupitelstva města Litoměřice včetně všech příloh se zveřejňuje: vyvěšením na úřední desce MěÚ Litoměřice a zveřejněním na městských webových stránkách.“
Protinávrh Ing. Grunda:
ZM schvaluje zveřejňování zápisu z jednání ZM včetně příloh na webových stránkách města.
Pro 27 proti 0 zdrželo se 0 nehlasovalo 0
Vyjádření zastupitele Ing.P. Urbánka k bodu č. 33, týkající se návrhu k nominacím zástupce občanů do redakční rady, odpovědi paní Břeňové: viz záznam – čas 3:29:25 až 3:32:15
Zdůvodnění protinávrhu Ing.P. Urbánka na stažení tohoto bodu z jednání: viz záznam – čas 3:34:40 až 3:35:25)
33. Dodržování tiskového zákona při vydávání Radničního zpravodaje – zřízení redakční rady, volba předsedy a členů redakční rady a vytvoření vnitřních pravidel pro tvorbu obsahu
- ZM si dle §84 odst.4 zákona č.128/2000 Sb. o obcích vyhrazuje pravomoc působnosti dohledu nad vydáváním Radničního zpravodaje a provozováním dalších sdělovacích prostředků včetně městských webových stránek
- ZM zřizuje redakční radu jako výbor při ZM a stanovuje počet jejích členů na 9 členů s tím, že každému jednotlivému politickému subjektu zastoupenému v ZM bude vyhrazena nominace jednoho člena.
- ZM volí ................... předsedou redakční rady při ZM
- ZM volí ................... členy redakční rady při ZM.
- ZM ukládá redakční radě, aby ve lhůtě 30 dnů předložila ZM ke schválení návrh vnitřních pravidel pro tvorbu obsahu Radničního zpravodaje a provozování dalších sdělovacích prostředků vytvořený v souladu s „Doporučením pro vydávání periodik samosprávami“ jež zpracovala Oživení, o.s. (viz příloha originálu zápisu).
Protinávrh Ing. Urbánka
ZM stahuje bod z jednání.
Pro 11 proti 4 zdrželo se 12 nehlasovalo 0
Hlasováním ZM neschválilo protinávrh Ing. Urbánka
Protinávrh Mgr. Červína:
ZM pověřuje Ing. Evu Břeňovou přípravou nové koncepce Radničního zpravodaje vč. ustanovení pětičlenné Redakční rady k termínu 31.1.2015.
Pro 16 proti 4 zdrželo se 7 nehlasovalo 0
V. Informace
Žádný příspěvek.
VI. Interpelace
2 písemné interpelace od Bc. Petra Panaše (viz příloha orig. zápisu)
1 písemná interpelace od Ing. Petra Urbánka (viz příloha orig. zápisu)
VII. Diskuze
Bc. Panaš
- Požádal o nastavení systému podávání interpelací - poté co obdrží sekretariát jakoukoli písemnou interpelaci, aby rozeslal elektroniky tuto interpelaci i s písemnou odpovědí všem členům zastupitelstva.
Ing. Urbánek
- Podoktnul, že jednání ZM na 1.pol. roku 2015 je naplánováno méně zasedání, jak tomu bylo v loňském roce. Podle zápisu RM je periodicita zasedání téměř poloviční. Jaký k tomu byl důvod? Požádal starostu o navrácení stavu počtu zasedání zpět do souladu s jednacím řádem s 6 týdenním odstupem. Požádal o přehodnocení tohoto rozhodnutí RM, aby se předešlo svolávání mimořádných zasedání, která by byla neplánovaná a vnášela do jednání chaos.
starosta
- Postupujeme v souladu s jednacím řádem ZM. Zpravidla dle jednacího řádu je nutné dodržet termín mezi jednáními a to v tomto případě dodrženo bylo. Rozhodnuto nebylo svévolně ale po domluvě s vedoucími odboru. Podstata je, aby se v daném období se vyřešily podstatné záležitosti a mimořádná zasedání jsou svolávaná tehdy, kdy si to okolnosti žádají a je ohrožen nějaký termín.
Ing. Urbánek
- V zápisu RM jsem zaznamenal, že RM nominovala jednoho z radních místostarostů jako zástupce města na valnou hromadu společnosti Zahrady Čech s.r.o. Podle Občanského zákoníku je toto plně v pravomoci ZM. Jde pouze o výjimečné případy a po konzultaci s právníkem se o tento případ nejedná.
Mgr. Krejza
- ZM schválilo kompetence, dle nichž jsem byl schválen zástupcem města pro výkon práv společníka spol. ZAHRADA ČECH s.r.o.
starosta
- V době, kdy nebyly ještě schváleny kompetence, bylo nutné zástupce města delegovat.
Ing. Urbánek
- V kompetencích není zmínka o takovéto pravomoci.
Ing. Löwy
Mám dvě technické připomínky:
- Při manipulaci s materiály na stole došlo při minulém zasedání zastupitelstva ve dvou případech k pádu hlasovacího zařízení (tabletů) na zem, čímž by mohlo dojít k jejich rozbití. Požádal o technické řešení, aby k tomu nedocházelo.
- Požádal o zvýšení počtu mikrofonů na jednání ZM.
- Diskutoval na téma plánovaného uzavření Tyršova mostu a na dopravní situaci v okolí rekonstrukce kruhové křižovatky. Poukázal na nedostatečná upozornění na autobusových zastávkách MHD, kde nejsou občané informováni o výluce. Stačilo by vylepit ceduli „zastávka zrušena“ a podat informaci kudy autobus jede. Na stránkách města chybí podstatné informace pro občany o dopravní situaci, uzavírkách či výlukách autobusů. Pouze článek Ing. Evy Břeňové informoval a situaci a ten je v současné době zařazen do archívu. Město je natolik technicky vybaveno, že by nebylo na škodu zpracovat celou situaci na mapu a zveřejnit ji na webové stránky města tak, aby byla lehce dohledatelná a občané byli např. červeně blikajícím nápisem při otevření web stránek města upozorněni na jednotlivé zásahy a akce aspoň týden předem. Akce, která ovlivní celé město, si zaslouží lepší přípravu.
Ing. Jakub odpovídá (ved. odboru dopravy a silničního hospodářství)
- Vylučuji, že došlo k pochybení nebo podcenění situace. Vše je vzhledem ke komunikaci I. třídy v režii KÚ. Termíny nebyly znát s předstihem tak jak bychom si představovali. Po pár dnech vše bylo v souladu s plánem značení, tak jak projektanti připravili. V budoucnosti je potřeba více podávat informací a klidně i způsobem jak představil Ing. Löwy. Město nechalo instalovat cedule i informace na autobus. zastávky, takže občané byli informováni včas. Článek Ing. Evy Břeňové byl navíc zveřejněn v Radničním zpravodaji, občané tedy přístup k informacím měli.
Bc. Panaš
- Chci upozornit na věc, kterou lze určitě řešit. Jedná se o komunikaci politických představitelů radnice vůči opozici, konkrétně SZ. Nebyli jsme například vůbec oficiálně vyzváni k předkládání návrhů do RM na obsazení komisí, nebylo nám sděleno, jak se mají návrhy dodat a co obsahovat. Nebyla zpětná vazba k tomu, kdo byl zvolen a kdo nebyl, a to v momentě, kdy už se připravovala jednání některých komisí. O výsledcích jednání se lze dozvědět až ze zápisů rady nebo na přímé vyžádání. Bylo deklarováno, že jednání výboru jsou přístupná všem zastupitelům. Ale o konání se už nedozvíme. A tak bych mohl pokračovat dále. O obsazení komisí zřejmě rada rozhodovala na základě nominace za politickou stranu a nikoli na základě profesních předpokladů. Jinak by si vyžádala o navržených osobách nějaké informace, aby mohla kvalifikovaně rozhodnout. Stejně tak nám nebyla nabídnuta místa jako zástupců města v orgánech společnosti nebo oblastí dle svěřovaných kompetencí. Opět bych si představoval, že by mohlo být více navržených osob a rozhodovalo by se ne podle politické příslušnosti, ale předpokladů vykonávat funkci. Alespoň vůči SZ žádné takovéto nabídky nepřišli a nemáme šanci předjímat kam, kdy a koho můžeme nominovat. Cítím to jako věc, kterou by bylo třeba řešit, pokud máme 4 roky společně pracovat. Věřím, že se to do budoucna určitě zlepší.
L. Wünsch
- Souhlasí se zvýšením počtu mikrofonů, doporučil dle možností zbudovat řečnický pult pro ZM a nabídnout veřejnosti kávu.
- Pozval zastupitele jménem klubu turistů na dopolední výšlap na Radobýl, který se bude konat 1. ledna.2015.
starosta
- Reagoval na volbu kandidátů jednotlivých politických stran. Od všech subjektů přišly návrhy a ty byly zařazeny do komisí, prošlo to usnesením rady a upozornil na fakt, že kdyby tam byli jmenováni úplně všichni navržení kandidáti, těžko by mohly komise kvalitně fungovat.
- Vyjádřil se k realizaci rekonstrukce Tyršova mostu a požádal přítomné i občany o trpělivost.
- Na případné dotazy podané na dnešním jednání bude zodpovězeno do 30 dnů
Ing. Urbánek
- Dovoluji si opravit starostův komentář ke komisím -- existují komise, do nichž nebyli zástupce opoziční stran nominováni. Pokud to tak nebylo míněno, tak je to v pořádku.
VIII. Závěr
Starosta poděkoval všem přítomným zastupitelům za účast
a popřál všem krásné vánoční svátky.
Konec jednání ve 20:45 hodin.
Příští ZM se bude konat 29.1.2015 v sále Hradu v Litoměřicích.
…………………………
Mgr. Ladislav Chlupáč
starosta města
…………………….………………………..
Ing. Radek Lončák,MBA Ing. Radek Löwy
ověřovatelé zápisu
Zapsala: Eva Šimková
Přílohy:
Podklady k zápisu (.pdf)