datum vzniku: 28.02.2002
VÝROČNÍ ZPRÁVA
o poskytnutých informacích
Městským úřadem v Litoměřicích za rok 2002
Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, předkládáme výroční zprávu za předcházející kalendářní rok 2002 o činnosti Městského úřadu v Litoměřicích v oblasti poskytování informací podle tohoto zákona.
V souvislosti s tímto zákonem byl vydán příkaz tajemníka a starosty, podle kterého bylo postupováno také v r. 2002 a kterým se stanoví způsob poskytování informací na Městském úřadě v Litoměřicích ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím všem fyzickým a právnickým osobám.
I.
Poskytování informací § 2 - 6
Za Městský úřad v Litoměřicích a jeho jménem poskytuje informace informační středisko města resp. jednotlivé funkčně příslušné odbory úřadu města a to zveřejněním základních informací a na základě konkrétních žádostí.
II.
Vyřizování žádostí o informace § 13
Žádosti sdělené ústně včetně telefonických jsou vyřizovány neformálně bezodkladně v běžném denním styku. V případě nejasností v ústním sdělení odpovědi na požádanou informaci nebo požadování formalizovaného postupu podléhá vyřizování žádostí o informaci písemné formě.
III.
Náležitosti žádosti § 14
Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmá identifikace žadatele - anonymním žádostem není kam odpovídat. Ze žádosti musí být patrné přesné vymezení požadované informace, v opačném případě je nutné korespondencí s žadatelem doplnit či upřesnit žádost o informaci. Žádost je podána dnem doručení na městský úřad, od tohoto dne běží lhůty dané zákonem k vyřízení (§14).
- vyzvání k doplnění žádostí - do 7 dnů
- poskytnutí informace - do 21 dnů
IV.
Výjimky z práva na přístup k informacím §7 - 12
Městský úřad neposkytne informace, které jsou:
- mimo působnost MěÚ (odkazy na příslušný subjekt)
- utajovanou skutečností ve smyslu zákona č. 148/98 Sb.
- .
- údaje o daních, poplatcích, penzijním a zdravotním pojištění nebo sociálním zabezpečení vypovídajícím o majetkových poměrech soukromých osob
- informacemi uchovávanými z vůle osob (péče o rodinu, děti atd.)
- informacemi, jejichž poskytnutí by bylo porušením ochrany duševního vlastnictví ve smyslu zákona č. 35/65 Sb.
- informacemi o vyšetřování trestných činů
- výlučně vnitřními pokyny a personálními předpisy
- informacemi vzniklými v etapě příprav správních rozhodnutí do doby vydání rozhodnutí
V.
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti a rozhodnutí o odvolání proti němu §15 a 16
Rozhodnutí jsou vydávána ve správním řízení vedeném dle zákona č. 71/67 Sb. Správní řád se vztahuje na počítání lhůt a nařízení dle § 15 a16 s výjimkou ustanovením o obnově řízení a přezkoumání rozhodnutí mimo odvolací řízení (§20 odst. 4). Odvolání se podává cestou toho odboru, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, je však možno požádat o přezkoumání soud.
VI.
Evidence žádostí
K přijetí žádostí o informace je kompetentní každý odbor MěÚ. Postoupení žádosti věcně příslušnému útvaru, který ji bude vyřizovat, zajistí její příjemce neprodleně. Každý odbor povede evidenci všech poskytnutých informací, které v průběhu roku vyřizoval. Centrální evidence všech poskytnutých informací bude na sekretariátu MěÚ doplňována ved. příslušných odborů min. měsíčně. Počet informací bude jménem MěÚ sledovat sekretariát (vypracování výroční zprávy dle § 18 zákona č. 106/99 Sb.)
Evidují se jen písemné žádosti. U žádostí telefonních nebo ústních evidují jednotlivé odbory, inf. středisko, sekretariát jenom počet.
VII.
Hrazení nákladů §17
Sazebník náhrad za poskytování informací dle zákona č. 106/99 Sb.
- náhrada mzdy pracovníka MěÚ za započ. 1/2 hod. 32,00 Kč
- náhrada za práci počítače za každou započ. 1/2 hod. 1,90 Kč
- náhrada za stránku A4 tisknutou na počítači 1,00 Kč
- náhrada za 1 stránku A4 jednostranně na kopírce 1,00 Kč
- náhrada za 1 stránku A4 oboustranně na kopírce 1,60 Kč
- náhrada za 1 stránku A3 na kopírce 2,00 Kč
- práce na Internetu za každou započ. hod. 19,00 Kč
Tyto náklady jsou stanoveny na základě kalkulací (a skutečných nákladů za předcházející období použito mat. OkÚ Ltm). Odbor vyřizující žádost o informaci bude požadovat úhradu nákladů za informaci před jejich vydáním žadateli (pak už žadatel nemusí být dostižen).
VIII.
Výroční zpráva §18
Výroční zprávu o počtu poskytnutých informací zpracuje sekretariát MěÚ a předá ji starostovi města vždy do 1.3. za uplynutý kalendářní rok. Podkladem pro vypracování výroční zprávy bude centrální evidence žádostí o informaci porovnávaná s evidencí jednotlivých odborů a informačního střediska.
Přehled poskytnutých informací v roce 2002 dle zákona č.106/99 Sb. – O svobodném přístupu k informacím (členěno podle jednotlivých odborů Městského úřadu v Litoměřicích):
Starosta:
p. Jiří Landa /do 12.11.2002/
Písemné informace 2
Ústní+telefonické informace 366
Mgr. Ladislav Chlupáč /od 13.11.2002/
Písemné informace 0
Ústní+telefonické informace 36
Místostarosta:
p. Antonín Terber /do 12.11.2002/
Písemné informace 0
Ústní+telefonické informace 92
p. Jiří Landa /od 13.11.2002 I. místostarosta/
Písemné informace 0
Ústní+telefonické informace 16
Mgr. Petr Hermann /od 13.11.2002 II. místostarosta/
Písemné informace 0
Ústní+telefonické informace 8
ing. Ivan Palán /od 13.11.2003 III. místostarosta/
Písemné informace 0
Ústní+telefonické informace 27
Tajemník:
Písemné informace 0
Ústní+telefonické informace 98
Sekretariát:
Písemné informace 0
Ústní informace 93
Telefonické informace 154
Elektronickou poštou 6
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Ekonomický odbor:
a) Telefonické a ústní informace 14
b) Písemné informace 2
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Informační centrum:
Písemné dotazy 153
Ústní dotazy a telefonické 26.794
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Odbor správní a OŽÚ :
Evidence obyvatel tel. a ústní informace: 1.180
písemné: 170
Matrika tel. a ústní informace: 4.269
písemné: 0
Stížnosti a přestupky tel. a ústní informace: 1.391
písemné: 0
Hospodář tel. a ústní informace: 2.780
písemné: 0
Informace za úplatu nebyly poskytnuty.
Odbor životního prostředí :
Písemné informace 73
Ústní + telefonické informace 896
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Odbor školství, kultury a sportu:
- v oboru školství tel. a ústní informace: 72
písemně: 0
- v oboru kultury tel. a ústní informace: 83
písemně: 5
- v oboru sportu tel. a ústní informace: 35
písemně: 0
- ostatní tel. a ústní informace: 82
Celkem podaných ústních informací 277, 5 písemných.
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví:
Písemné informace 0
Ústní + telefonické informace 2.760
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Stavební úřad města:
Písemné informace 1
Odmítnutí poskytnutí informace 5
Ústní + telefonické informace 6.818
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Informace poskytované písemně v rámci řízení nejsou v těchto počtech zahrnuty.
Odbor rozvoje města:
Písemné informace 34
Ústní + telefonické informace 402
Elektronickou poštou 44
Za poplatek byla podána 1 informace.
Odbor správy majetku města a bytového hospodářství:
Písemné informace 35
Ústní + telefonické informace 2.350
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Městská policie v Litoměřicích:
Písemné informace 0
Ústní + telefonické informace 258
Za poplatek nebyla podána žádná informace.
Dle kategorizace informací podle §18 zákona za městský úřad celkem:
Počet podaných písemných žádostí o informace 475
Počet podaných odvolání proti rozhodnutí 0
Opisy podstatných částí rozsudků soudu, výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona ani další informace, vztahující se k uplatňování tohoto zákona nebyly požadovány.
V Litoměřicích, 28.2.2002
Mgr. Ladislav Chlupáč, v. r.
starosta města