VÝROČNÍ ZPRÁVA
o poskytnutých informacíchMěstským úřadem v Litoměřicích za rok 2005
Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, předkládáme výroční zprávu za předcházející kalendářní rok 2004 o činnosti Městského úřadu v Litoměřicích v oblasti poskytování informací podle tohoto zákona.
V souvislosti s tímto zákonem byl vydán příkaz tajemníka a starosty, podle kterého bylo postupováno také v r. 2005 a kterým se stanoví způsob poskytování informací na Městském úřadě v Litoměřicích ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím všem fyzickým a právnickým osobám.
I.
Poskytování informací § 2 - 6
Za Městský úřad v Litoměřicích a jeho jménem poskytuje informace informační středisko města resp. jednotlivé funkčně příslušné odbory úřadu města a to zveřejněním základních informací a na základě konkrétních žádostí.
II.
Vyřizování žádostí o informace § 13
Žádosti sdělené ústně včetně telefonických jsou vyřizovány neformálně bezodkladně v běžném denním styku. V případě nejasností v ústním sdělení odpovědi na požádanou informaci nebo požadování formalizovaného postupu podléhá vyřizování žádostí o informaci písemné formě.
III.
Náležitosti žádosti § 14
Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmá identifikace žadatele - anonymním žádostem není kam odpovídat. Ze žádosti musí být patrné přesné vymezení požadované informace, v opačném případě je nutné korespondencí s žadatelem doplnit či upřesnit žádost o informaci. Žádost je podána dnem doručení na městský úřad, od tohoto dne běží lhůty dané zákonem k vyřízení (§14).
· odkaz na zveřejněnou informaci - do 7 dnů
· odložení žádosti, pokud se požadovaná informace nevztahuje k působnosti MěÚ - do 3 dnů
· vyzvání k doplnění žádostí - do 7 dnů
· poskytnutí informace - do 21 dnů
IV.
Výjimky z práva na přístup k informacím §7 - 12
Městský úřad neposkytne informace, které jsou:
· mimo působnost MěÚ (odkazy na příslušný subjekt)
· utajovanou skutečností ve smyslu zákona č. 148/98 Sb.
· obchodním tajemstvím ve smyslu §17 zákona č. 513/91 Sb.
· údaje o daních, poplatcích, penzijním a zdravotním pojištění nebo sociálním zabezpečení vypovídajícím o majetkových poměrech soukromých osob
· informacemi uchovávanými z vůle osob (péče o rodinu, děti atd.)
· informacemi, jejichž poskytnutí by bylo porušením ochrany duševního vlastnictví ve smyslu zákona č. 35/65 Sb.
· informacemi o vyšetřování trestných činů
· výlučně vnitřními pokyny a personálními předpisy
· informacemi vzniklými v etapě příprav správních rozhodnutí do doby vydání rozhodnutí
· osobními údaji a údaji souvisejícími s ochranou osobnosti za podmínek stanovených zákonem č. 256/99 Sb.
V.
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti a rozhodnutí o odvolání proti němu §15 a 16
Rozhodnutí jsou vydávána ve správním řízení vedeném dle zákona č. 71/67 Sb. Správní řád se vztahuje na počítání lhůt a nařízení dle § 15 a16 s výjimkou ustanovením o obnově řízení a přezkoumání rozhodnutí mimo odvolací řízení (§20 odst. 4). Odvolání se podává cestou toho odboru, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, je však možno požádat o přezkoumání soud.
VI.
Evidence žádostí
K přijetí žádostí o informace je kompetentní každý odbor MěÚ. Postoupení žádosti věcně příslušnému útvaru, který ji bude vyřizovat, zajistí její příjemce neprodleně. Každý odbor povede evidenci všech poskytnutých informací, které v průběhu roku vyřizoval. Centrální evidence všech poskytnutých informací bude na sekretariátu MěÚ doplňována ved. příslušných odborů min. měsíčně. Počet informací bude jménem MěÚ sledovat sekretariát (vypracování výroční zprávy dle § 18 zákona č. 106/99 Sb.)
Evidují se jen písemné žádosti. U žádostí telefonních nebo ústních evidují jednotlivé odbory, inf. středisko, sekretariát jenom počet.
VII.
Hrazení nákladů §17
Sazebník náhrad za poskytování informací dle zákona č. 106/99 Sb.
· náhrada mzdy pracovníka MěÚ za započ. 1/2 hod. 32,00 Kč
· náhrada za práci počítače za každou započ. 1/2 hod. 1,90 Kč
· náhrada za stránku A4 tisknutou na počítači 1,00 Kč
· náhrada za 1 stránku A4 jednostranně na kopírce 1,00 Kč
· náhrada za 1 stránku A4 oboustranně na kopírce 1,60 Kč
· náhrada za 1 stránku A3 na kopírce 2,00 Kč
· práce na Internetu za každou započ. hod. 19,00 Kč
Tyto náklady jsou stanoveny na základě kalkulací (a skutečných nákladů za předcházející období použito mat. OkÚ Ltm). Odbor vyřizující žádost o informaci bude požadovat úhradu nákladů za informaci před jejich vydáním žadateli (pak už žadatel nemusí být dostižen).
VIII.
Výroční zpráva §18
Výroční zprávu o počtu poskytnutých informací zpracuje sekretariát MěÚ a předá ji starostovi města vždy do 1.3. za uplynutý kalendářní rok. Podkladem pro vypracování výroční zprávy bude centrální evidence žádostí o informaci porovnávaná s evidencí jednotlivých odborů a informačního střediska.
Přehled poskytnutých informací v roce 2005 dle zákona č.106/1999 Sb. – O svobodném přístupu k informacím (členěno podle jednotlivých odborů Městského úřadu v Litoměřicích) :
Obecní živnostenský úřad:
písemné - 11
elektronicky - 19
ústně - 4933
telefonicky - 4260
za poplatek - 11
celkem: - 9234
Oddělení obrany a krizového řízení:
písemné informace + elektronickou poštou - 95
telefonicky - 30
ústně - 20
za poplatek - 0
celkem: - 145
OS – Bytové hospodářství:
Důrová, Kubíčková
ústně - 3800
písemně - 700
Vobořilová
ústně - 3200
písemně - 590
Zelený, Krist + domovníci
ústně - 6300
písemně - 820
Nováková, Záveská
ústně - 400
písemně - 200
vedoucí OSBH - Bc. Halík
ústně - 4300
písemně - 350
celkem: - 20660
Odbor územního rozvoje města:
písemné informace - 143
elektronickou poštou - 380
ústně - 1492
celkem: - 2015
Správní odbor
Evidence obyvatel - ohlašovna
písemné informace - 7
ústně - 1440
telefonicky - 154
elektronicky - 5
za poplatek - 0
celkem: - 1.606
Občanské průkazy
ústní informace - 1178
telefonicky - 1312
písemně - 21
elektronicky - 0
za poplatek - 0
celkem: - 2.511
Cestovní doklady
ústně - 978
telefonicky - 1031
písemně - 10
elektronicky - 0
za poplatek - 0
celkem: - 2.019
Matrika
ústně - 1899
telefonicky - 2830
elektronicky - 48
písemně - 0
za poplatek - 0
celkem: - 4.777
Evidence obyvatel (Nováková)
ústně - 2361
písemně - 434
telefonicky - 1206
elektronicky - 11
za poplatek - 26
celkem: - 4.038
Informační centrum
počet návštěvníků osobně - 24794
počet telefon. dotazů - 3106
písemné dotazy (pošta+e-mail) - 1000
celkem: - 28900
Přestupky
ústně - 162
vedoucí správního odb. – ing. Prokop - 2
celkem: - 44015
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
písemné informace - 360
telefonické informace - 4942
ústní informace - 4017
Za poplatek - 0
celkem: - 9319
Odbor školství, kultury sportu a památkové péče
Obor školství
telefonické - 204
písemně - 0
ústně - 82
Kultura
telefonické - 183
Písemně - 0
Ústně - 135
Sport
telefonické - 63
písemně - 0
ústně - 105
Památková péče
telefonické - 398
písemně - 0
ústně - 805
celkem: - 1975
Odbor správy majetku města
telefonické - 350
písemně - 10
ústní - 180
celkem: - 540
Ekonomický odbor
telefonické - 200
písemné - 10
ústní - 150
celkem: - 360
Odbor dopravy a silničního hospodářství:
telefonicky - 3500
písemné - 13
celkem: - 3513
Stavební úřad:
písemné informace (mimo souvislost s řízeními dle stavebního zákona) - 12
odmítnutí poskytnutí informace rozhodnutím - 2
ústní informace - 7824
celkem: - 7838
Odbor životního prostředí:
vedoucí odboru - Ing. Gryndler
telefonické - 825
písemné - 15
ústní - 363
Ing. Lenka Brožová
telefonické - 342
písemné - 2
ústní - 128
RNDr Jitka Milotová
telefonické - 40
písemné - 10
ústní - 792
Jiřina Bartoňová
telefonické - 1231
písemné - 11
ústní - 628
Alena Vojáčková
telefonické - 245
písemné - 2
ústní - 231
Musilová Jitka
telefonické - 52
ústní - 63
Dana Zázvorková
telefonické - 74
ústní - 58
Holub Břetislav
telefonické - 360
ústní - 106
Ing. Zlatuše Řepíková
telefonické - 432
ústní - 257
celkem: - 6267
Kancelář starosty a tajemníka
Starosta - Mgr. Chlupáč
telefonické - 8
písemné - 11
ústní - 105
tajemník - ing. Löwy
telefonické - 36
písemné - 18
ústní - 296
1. místostarosta - p.Landa
telefonické - 35
písemné - 14
ústní - 108
2. místostarosta – Mgr. Hermann
telefonické - 18
písemné - 12
ústní - 98
3. místostarosta – ing. Palán
telefonické - 44
písemné - 10
ústní - 166
ved. sekretariátu – Bc. Panaš
telefonické - 95
písemné - 199
ústní - 420
asistentky sekretariátu - Eva Lieberová, Petra Müllerová
telefonické - 60
písemné - 9
ústní - 32
celkem: - 1794
starosta