Informace o provozu podatelny

Informace o provozu podatelny a o podmínkách přijímání dokumentů na Městském úřadě Litoměřice

dle vyhlášky MV ČR č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby. 

Adresa úřadu pro doručování dokumentů v analogové podobě, která je současně adresou pro doručování dokumentů v digitální podobě doručovaných na přenosných technických nosičích dat:

Mírové náměstí 15/7

412 01 Litoměřic

Úřední hodiny centrální podatelny:

 Pondělí  08:00  17:00
 Úterý  08:00  15:00
 Středa  08:00  17:00
 Čtvrtek  08:00  15:00
 Pátek  08:00  13:30

Elektronická adresa podatelny: podatelna [AT] litomerice [DOT] cz
Datová schránka: tpebfnu

Další podací místa, kde jsou přijímány podání doručená přímo na odbory mimo centrální podatelnu úřadu:

Pekařská 114/2                                               
412 01 Litoměřice                                                                                 

v úředních hodinách:

  • Po 8.00 – 17.00 hodin
  • St 8.00 – 17.00 hodin

Odbor dopravy a silničního hospodářství
Topolčianská 447/2a                                    
412 01 Litoměřice

v úředních hodinách:

  • Po 8.00 – 17.00 hodin
  • St 8.00 – 17.00 hodin

Přijímané formáty datových zpráv:

Statické textové dokumenty a statické kombinované textové a obrazové dokumenty:

  • PDF, verze 1.7 a vyšší,
  • PDF/A, ISO 19005,
  • TXT,
  • RTF,
  • DOC, dokument ve formátu textového editoru Microsoft Word verze 6.0 a vyšší,
  • DOCX, dokument ve formátu textového editoru Microsoft Word verze 6.0 a vyšší,
  • ODT,
  • ODS,
  • ODP,
  • XLS/XLSX,
  • ZFO (datový formát ZFO je určen pouze pro účely zpracování technologickými datovými schránkami). 

Statické obrazové dokumenty:

  • PNG, ISO/IEC 15948,
  • TIF/TIFF, revize 6 - nekomprimovaný,
  • JPG/JPEG/JFIF, ISO/IEC 10918.

Dynamické obrazové dokumenty:

  • MPEG-2, ISO/IEC 13818,
  • MPEG-1, ISO/IEC 11172,
  • GIF. 

Zvukové dokumenty:

  • MPEG-1 Audio Layer II nebo MPEG-2 Audio Layer II (MP2),
  • MPEG-1 Audio Layer III nebo MPEG-2 Audio Layer III (MP3).

Databáze:

  • XML, kde součástí předávaného dokumentu v datovém formátu XML je popis jeho struktury pomocí schématu XML nebo Document Type Definition (DTD).

E-faktury (od 1. 1. 2019):

  • UBL 2.1 ISO/IEC 19845:2015,
  • isdoc/isdocx (Information System Document) verze 5.2 a vyšší.

Datovou zprávu (podání v digitální podobě) je možné doručit:

  • prostřednictvím informačního systému datových schránek - maximální velikost jedné datové zprávy i s přílohami je 20 MB, (§ 5 vyhlášky č. 194/2009 Sb. o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek, ve znění pozdějších předpisů.)
  • zasláním e-mailové zprávy na elektronickou adresu podatelny - maximální velikost jedné datové zprávy je 20 MB,
  • na přenosném technickém nosiči - maximální velikost jedné datové zprávy je 10 MB.

Pravidla pro podání na přenosném technickém nosiči dat:

  • Přípustným přenosným technickým nosičem dat (dále jen „nosič“) je CD, DVD nebo USB flash disk.
  • Technický nosič dat lze doručit osobně či prostředky poštovních a doručovacích služeb. Datové zprávy na technických nosičích nejsou přijímány samostatně, ale jen jako příloha vlastního podání. Předaný technický nosič se nevrací, jenom v případě, když o to bude výslovně požádáno při podání na podatelně.

Pravidla pro podání dokumentů v digitální podobě (tzv. elektronická podání doručená prostřednictvím e-podatelny a ISDS):

  1.  Nevyžádaná reklamní či obchodní sdělení (tzv. spam) nebudou podatelnou zpracovávána.
  2. Pokud je součástí jednoho elektronického podání více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou elektronickými přílohami tohoto podání.
  3. Pokud centrální podatelna zjistí, že doručený dokument v analogové podobě je neúplný nebo nečitelný, a je schopen určit odesílatele tohoto dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, vyrozumí odesílatele o zjištěné vadě dokumentu a stanoví další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se centrální podatelně vadu doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, dokument dále nezpracovává. Není-li centrální podatelna schopna určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument dále nezpracovává.
  4. Centrální podatelna zjistí, zda je dokument doručený v digitální podobě, včetně datové zprávy, v níž je obsažený, úplný, lze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, neobsahuje škodlivý kód a je v datovém formátu, který je pro příjem digitálních dokumentů Městským úřadem Litoměřice povolen (viz níže). V případě zjištění výše uvedené vady dokumentu vyzve centrální podatelna odesílatele k jejímu odstranění. Pokud není vada odstraněna, není dokument dále zpracováván.
  5. Na adresu elektronické pošty odesílatele odešle e-podatelna zprávu o potvrzení doručení dokumentu, zpracování a zaevidování, které probíhá v pracovní době - viz. úřední hodiny. Potvrzení informuje odesílatele o datu a času zaevidování dokumentu a přidělení prvotního identifikátoru dokumentu. Pokud odesílatel toto potvrzení neobdrží nebo není vyzván k nápravě vad v podání, znamená to, že zpráva nebyla řádně e-podatelně doručena a podání je nezbytné zopakovat.
  6. Potvrzení o doručení, příjmu a zaevidování elektronického podání není potvrzením o řádnosti doručení podání například ve smyslu správního řízení. Odesílatel proto může být ještě následně vyzván k doplnění náležitostí podání dle jiného právního předpisu.

Základní výčet právních předpisů, jimiž se řídí činnost podatelny:

  • nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES;
  • nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů);
  • směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/55/EU ze dne 16. dubna 2014 o elektronické fakturaci při zadávání veřejných zakázek;
  • zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů;
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád;
  • zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti);
  • zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů;
  • zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce;
  • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;
  • vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby;
  • vyhláška č. 316/2014 Sb., o bezpečnostních opatřeních, kybernetických bezpečnostních incidentech, reaktivních opatřeních a o stanovení náležitostí podání v oblasti kybernetické bezpečnosti (vyhláška o kybernetické bezpečnosti);
  • vyhláška č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů;
  • vyhláška č. 194/2009 Sb., o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek;
  • vyhláška č. 317/2014 Sb., o významných informačních systémech a jejich určujících kritériích

Zpracovala: Júlia Štroblová, administrativní a spisový referent

Dne: 01. 07. 2019

NAHORU