Jedním z nejdůležitějších bodů jednání městského zastupitelstva konajícího se 3. prosince od 16 hodin bude otázka týkající se rozpočtu města na rok 2021. Ten ovlivní letošní zcela mimořádný rok, kdy je v souvislosti s koronakrizí očekáván propad daňových příjmů města.
Dalším důležitým podnětem k řešení je plánovaná změna systému parkování ve městě nebo výše poplatku za komunální odpad.
Jednání zastupitelstva města proběhne s ohledem na nouzový stav za zcela mimořádných podmínek. Uskuteční se z důvodu větších prostor místo v hradu v sále Kulturního a konferenčního centra, kde mohou zastupitelé dodržovat dvoumetrové rozestupy. Rouška či jiné zakrytí úst je samozřejmostí.
Veřejnost může sledovat průběh jednání z přilehlého foyer, kam se umístí i plátno s on-line přenosem. Zastupitelé a příchozí budou prostorově odděleni, přičemž i pro občany platí dvoumetrové rozestupy a zakrytí úst a nosu. Jednání mohou občané sledovat také na facebookovém profilu města Litoměřice.
„Pro přítomné občany zajistíme v bezprostřední blízkosti sálu pult s mikrofonem a kamerou. Zapojení do diskuse bude možné po přihlášení a vyzvání právě z tohoto místa, a to z důvodu on-line přenosu a ozvučení hlavního sálu a předsálí,“ upřesňuje průběh jednání směrem k veřejnosti tajemník městského úřadu Milan Čigáš.
V případě, že se občané nemohou zúčastnit osobně, mohou zasílat příspěvky k jednotlivým bodům programu na samostatnou e-mailovou adresu založenou pro účely jednání (dotazy.zm@litomerice.cz). „Bylo by ale dobré, aby se nejprve obrátili na své zastupitele prostřednictvím jejich mailových adres. Prostřednictvím této adresy (dotazy.zm@litomerice.cz) doporučujeme i přihlášení se do diskuse k jednotlivým bodům, čímž ale není dotčeno, ani vyloučeno právo přihlásit se do diskuse až na místě,“ informuje tajemník městského úřadu Milan Čigáš.
Dotazy z řad veřejnosti v rámci závěrečného bloku diskuse určené vedoucím odborů městského úřadu budou zaznamenány. Odpověď přijde dodatečně v písemné podobě a třicetidenní lhůtě.