Město vydalo zásady reklamy a označování provozoven v centru

bucekEliminovat tzv. reklamní smog v Litoměřicích a motivovat podnikatele k estetičtějšímu značení provozoven v historickém jádru města. To je smyslem nově schválených „Zásad reklamy a označování provozoven v Městské památkové rezervaci Litoměřice“, které vydalo a schválilo město Litoměřice. Zahrnují i pokyny a doporučení k umístění a vzhledu reklamních „áček“, jež jsou dlouhodobě nejčastějším terčem kritiky obyvatel. Město je přitom připraveno finančně podpořit podnikatele, kteří se rozhodnou jít cestou pozitivní změny.

 

„Chceme pomocí dobrých příkladů a tipů inspirovat k odpovědnějšímu přístupu k veřejnému prostoru. Reklama v centru je pro podnikatele důležitá, ale prezentace může být účinná a zároveň i estetická s ohledem na městskou památkovou rezervaci, v níž se nachází,“ uvedla vedoucí odboru školství, kultury, sportu a památkové péče Andrea Křížová. Litoměřice se inspirovaly v městech, která se vydala obdobnou cestou, jako například Brno nebo Znojmo.

Na rozdíl od řady jiných měst, které obdobnou situaci řeší formou přísných zákazů, Litoměřice se rozhodly jít cestou doporučení a motivace. „Nejdeme cestou postihů, ani sankcí. Zásady jsou spíše návodem, jak postupovat, na co si dát pozor, obsahují i tipy, jak by označení provozoven mohlo vkusně vypadat,“ uvedl radní Filip Hrbek.

Zásady, volně přístupné na webu města, tvoří dvě části. Jedna z nich řeší design samotné provozovny, tedy nápis, polep, vývěsní štít nebo tzv. „áčka“. V druhé části se pak zabývají outdoorovou reklamou, což je ta, která se nachází mimo provozovnu (billboardy, vitríny, bannery).

V souvislosti se zavedením doporučení vypsala radnice i dotační titul pro podnikatele, kteří se rozhodnou upravit vzhled své provozovny i reklamy v souladu s novými zásadami. Náklady, které podnikatelé vynaloží, mohou být městem částečně kompenzovány.

To, že si město cení vkusných provozoven, ukázalo již letos během předávání ocenění „Srdcař Litoměřic“, kde ocenilo nejkrásnější provozovny roku 2019. Mezi ty, které svým designem a venkovní reklamou jsou příkladem toho, jak by prezentace v Litoměřicích měla vypadat, patří podle komise marketingu a cestovního ruchu řeznictví Bůůček v Masarykově ulici, pražírna kávy Zoban v Lidické ulici a restaurant Capra na Mírovém náměstí. „Jsme přesvědčeni, že pokud předvedeme správné příklady, poukážeme na prvky a řešení, která posouvají provozovny moderním stylem na evropskou úroveň, tak se touto pozitivní motivací i ostatní provozovatelé rozhodnou zachovat podobným způsobem a svou provozovnu vylepší,“ sdělil předseda komise Tomáš Sarnovský.

NAHORU