Provoz provizorního autobusového nádraží začíná 23. března

Stavební práce na revitalizaci autobusového nádraží v Litoměřicích jsou v plném proudu. Dokončena byla stavba provizorního nádraží ve vnitřním prostoru stávající točny, které bude prvně v provozu v pondělí 23. března. Zároveň s tím začne demolice starých nástupišť. Cestující tak musejí od 23. března počítat se zásadními změnami. „Vznikla čtyři nová nástupiště v blízkosti Penny marketu. Tři určená pro meziměstskou dopravu a jedno pro MHD," informoval stavební technik odboru územního rozvoje městského úřadu Ladislav Pošík. Přístup k nim je nyní možný pouze při využití perónu vlakového nádraží nebo z ulice Marie Pomocné. V ní také spoje končí a cestující vystupují.

„Se změnami se mohou seznámit na informační tabuli u vlakového nádraží," upozornil Petr Kurc, pracovník Technických služeb města Litoměřice.

Revitalizace autobusového nádraží se tak dostala do druhé fáze. Úvodní zahrnovala kromě stavby nových nástupišť i přeložku kabelů veřejného osvětlení a kabelů ČD Telematika, výstavbu přechodu pro chodce v ulici Ostrovní a stavbu první poloviny přechodu pro chodce mezi vlakovým nádražím a ulicí Ostrovní, včetně dělícího ostrůvku. Dále dojde k dokončení přechodu pro chodce, rozebrání stávající zastřešení starého autobusového nádraží a stavbě objektu veřejných toalet.

Nové autobusové nádraží, k němuž povede nová komunikace, bude zprovozněno až ve třetí fázi, zhruba uprostřed letních prázdnin. V této části začnou i práce na stavbě nového parkoviště. Nyní je v celé lokalitě omezeno parkování. Zhruba pět parkovacích míst před hlavní budovou Českých drah dočasně využívají pouze vozidla taxislužby.

Poslední čtvrtá fáze, kdy již bude v plném provozu nové autobusové nádraží, zahrnuje stavbu parkoviště pro zhruba osm desítek osobních automobilů a chodníků podél parkoviště u Penny marketu, včetně dobudování potřebné infrastruktury. Provoz autobusů bude veden po nové komunikaci do ulice Marie Pomocné. Počítáno je i se sadovými úpravami.

Nový informační systém autobusového nádraží bude instalován souběžně s probíhajícími pracemi. Zahájeny byly v únoru a dokončení celého díla je naplánováno na září.

HARMONOGRAM PRACÍ:

1. fáze (měsíc a 20 dní): přesun stání vozů taxislužby na stávající parkoviště pro osobní auta vedle nádraží ČD, výstavba přechodu v ulici Ostrovní a první poloviny přechodu mezi nádražím ČD a ulicí Ostrovní, včetně dělícího ostrůvku, výstavba provizorního autobusového nádraží, odstranění dřevin
2. fáze (5 měsíců a 10 dní): dokončení a zprovoznění přechodu, demontáž zastřešení stávajícího nádraží, samotná výstavba nového autobusového nádraží, výstavba veřejných WC
3. fáze (20 dní): zrušení provizorního nádraží, položení kanalizace pro odvodnění parkoviště
4. fáze (2 měsíce a 10 dní): výstavba parkoviště pro osobní auta a chodníků podél parkoviště u Penny marketu, sadové úpravy

SHRNUTÍ

Nové autobusové nádraží získá tvar oválu, s vnějším obvodem tvořeným průjezdní komunikací s jednosměrným provozem a vnitřním nástupištěm pro devět odjezdových stání, dvěma průjezdními nástupišti a jedním výstupním stáním. Vznikne zde odstavná plocha pro tři autobusy, parkoviště s kolmým řazením pro 79 osobních aut a podélný parkovací pás pro 17 vozidel, přičemž prvních 5 stání bude vyhrazeno pro taxislužbu, zbylých 12 pro veřejnost.

Společný vjezd a výjezd vozidel, s napojením na ulici Marie Pomocné, zahrnuje i 2,5 metru široký středový zelený ostrůvek, přerušený místem pro přechod chodců. Před výpravní budovou bude přes ulici M. Pomocné vybudován dělený přechod do Ostrovní ulice.
Nástupiště má být zastřešené. Vzniknou zde nové toalety, instalován bude moderní informační systém. Součástí stavby je nové osvětlení celého prostoru, přeložky inženýrských sítí, nové přípojky kanalizace, vody pro veřejné WC a pozdější stavbu občerstvení. Vysazeno bude 48 stromků a řada keřů.

Na realizaci projektu vyčísleného na celkem 61,4 milionu korun získalo město Litoměřice z Regionálního operačního programu Severozápad 52,2 milionu korun, zbývající část zaplatí z vlastního rozpočtu.

NAHORU